احمدولی مسعود، در نخستین سالروز شهادت محمد رسول محسنی: «ثمرۀ خون شهدا به کرسی می‌نشیند!»

گزارشگر:هارون مجیدی/ 10 جوزا 1393 - ۰۹ جوزا ۱۳۹۳

از نخستین سال‌روز شهادت محمدرسول محسنی رییس پیشین شورای ولایتی بغلان روز جمعه (۹ جوزا) طی مراسمی در کابل گرامی‌داشت به عمل آمد.
در این مراسم که با حضور شماری از رهبران سیاسی، نماینده‎گان مجلس، اعضای کابینه و با اشتراک هزاران‌تن از شهروندان کشور برگزار شده بود، محمدعظیم محسنی عضو مجلس نماینده‌گان و برادر شهید محمدرسول محسنی ضمن سپاس‌گزاری و خوش‌آمدیدmnandegar-3 به مهمان گفت، مردم افغانستان قدرشناس هستند و همواره با کسانی بوده‌اند که می‌دانستند و درک کرده بودند که خدمت‌گزارانِ واقعی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان هستند.
آقای محسنی دربارۀ ویژه‏‎گی‎های رییس پیشین شورای ولایتی بغلان و برادرش صحبت کرد و افزود: «محمد رسول محسنی زمانی که نوجوان بود به صف جهاد پیوست و در مقاومت مردم افغانستان دوشادوش مردم و مقاومت‌گران رزمید.»
محمد عظیم محسنی هم‌چنان گفت: دشمنان مردم افغانستان و تروریستان جهانی، مکتبی را که شعار آزادی‌خواهی داشت را نشانه گرفته‌اند و تا امروز هیچ‌ استثنایی را در این زمینه قایل نشده‌اند.
آقای محسنی به نماینده‌گی از خانوادۀ محمد رسول محسنی نسبت بررسی‌نشدن پروندۀ ترورهای زنجیره‌یی در کشور شکایت کرده گفت: «ما انتظار این را داشتیم که یک روزی از طرف دولت برای ما در پیوند به شهادت رییس شورای ولایتی بغلان اطلاع می‌دادند؛ اما متأسفانه تااکنون کوچکترین سرنخی از عاملان شهادت رسول محسنی و شهدای دیگر روشن نشده است و کم علاقه بودن حکومت در این زمینه سخت نگران‌کننده است.»
آقای محسنی از حکومت آینده خواست تا پرونده‌های ترورهای زنجیره‌یی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند و عاملان آن را به پنجۀ قانون بسپارند.
در این حال، محمد یونس قانونی معاون نخست ریاست جمهوری و یکی دیگر از سخنرانان این محفل، محمد رسول محسنی را «مجاهد و مقاومت‌گر توانا» خواند و گفت: «برگزاری مراسم سال‌گشت، پیام تسلیت و شهیدشدن امروزه بخشی از فرهنگ اجتماعی و روزمرۀ ما گردیده است.»
معاون نخست ریاست‌جمهوری افزود که هیولای تروریسم جهانی، توطیه و دسیسه، دست‌های پیدا و پنهان و سلسلۀ از قتل‌های زنجیره‌یی در جریان سیزده سال گذشته، از واقعیت‌های تلخ ما بوده است.
محمد یونس قانونی، ناتوانی نهادهای امنیتی را به ‌خاطر بررسی کردن پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌یی از واقعیت‌های تلخ دیگر در کشور خواند و گفت: «ما امروز شاهد برگزاری نخستین سال‌یاد شهادت رسول‌خان هستیم و آقای محسنی نه نخستین شهید و نه هم آخرین شهید از سلسلۀ کاروان شهدای جهاد و مقاومت مردم افغانستان است.»
معاون نخست ریاست‌جمهوری از محمد رسول محسنی به عنوان شخصیتی مقتدر، توان‌مند و شجاع یاد کرد و افزود، شهید محسنی از آوان جوانی در کنار سایر مجاهدین افغانستان و به ویژه مجاهدین ولایت بغلان و اندراب‌ها، با رشادت و درخشش تبارز کردند.
آقای قانونی، شخصیت شهید محسنی را الگویی برای مبارزه در مقابل بیگانه‌گان و خدمت‌گزاری برای مردم بیان کرد و گفت، جای شخصیت‌هایی مانند شهید رسول محسنی برای هم‌سنگران و هم‌فکران او سخت خالی است.
هم‌چنان، داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، از کارنامۀ محمد رسول محسنی با ستایش یاد کرد و گفت، محمد رسول محسنی نمایندۀ مردمی، محبوب و فرزند رشید افغانستان و از رهروان مکتب جهاد و مقاومت در کشور بود.
آقای عبدالله افزود، در سلسلۀ کاروان شهدا ما یک سرو بلند دیگری را تقدیم راه خدا کردیم.
داکتر عبدالله عبدالله همچنان گفت، رسیده‌گی به پروندۀ شهدای افغانستان، از حقوقی است که شهدای ما بالای دولت افغانستان دارد.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آرزو برد که در انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری، اداره‌یی به میان آید تا درد مردم را درد خود دانسته و پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌یی را بررسی کند.
در این حال، احمدولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید احمد شاه مسعود، محمد رسول محسنی رییس پیشین شورای ولایتی بغلان را «چهرۀ مردم دوست و خدمت‌گزار» خوانده گفت: او از چهره‌های وفادار مکتب جهاد و مقاومت مردم افغانستان بود.
احمدولی مسعود با اشاره بر نخستین سالروز شهادت محمدرسول محسنی گفت: این روز دقیق با زمانی مصادف است که ثمرۀ جهاد و مقاومت مردم افغانستان در آستانۀ به کرسی نشستن است. اشاره احمدولی مسعود به پیشتاز شدن داکتر عبدالله عبدالله در دور اول انتخابات ریاست جمهوری است.
رییس بنیاد شهید احمد شاه مسعود، محمدرسول محسنی را قربانی قتل‌های زنجیره‌یی در کشور خواند و گفت: «قتل‌های زنجیره‌یی و انتحاری که از شهادت قهرمان ملی آغاز شده بود، این سلسله با شهادت ده‌ها سردار جهاد و مقاومت به ویژه استاد برهان‌الدین ربانی شهید صلح و رسول‌خان محسنی سنگردار دلیر و مقاوم و شخصیت مردمی ادامه یافت، همه از یک منبع آب می‌خورند.»
احمد ولی مسعود بررسی‌نشدن پرونده‌های قتل‌های زنجیره‌یی را پرسش‌برانگیز خواند و تأکید کرد که چرا دولت افغانستان تا امروز موفق نشده است که یکبار هم عناصری را که در عقب این قتل‌ها حضور دارند، پیدا کند و به سزای اعمالِ شان برساند؟
احمد ولی مسعود رییس بنیاد مسعود تصریح کرد: «سال‌های پیش گفته بودم که ستون پنجم در داخل دولت افغانستان فعال است و این‌ها به شدت می‌کوشند تا سرداران جهاد و مقاومت را یکی بعد از دیگری حذف کنند.»
احمد ولی مسعود هم‌چنان تأکید، ما امروز شاهد هستیم که ثمرۀ جهاد و مقاومت مردم افغانستان به بار می‌نشیند و موج خروشانی از ملت افغانستان پیوند خود را با جهاد و مقاومت افغانستان اعلام می‌دارند.
احمد ولی مسعود تصریح کرد، حماسۀ سیاسی انتخابات مشروعیت جهاد و مقاومت برحق مردم افغانستان را ثبیت کرد.
آقای مسعود همچنان گفت: «آن کسانی که مجاهدین مردم افغانستان را به نام «جنگ‌سالار» یاد می‌کردند، امروز به صراحت می‌بینند که جهاد مردم افغانستان و ثمرۀ خون آنها بر حق بود؛ امروز پس از ۱۲ سال برچسپ و تهمت زدن‌ها، تطمیع نمودن و تبلیغات سوء علیه جهادگران، بازهم در آستانۀ انتخابات، ملت افغانستان به اثبات رساند که با مجاهدین و مقاومت‌گران پیوند ملی و ناگسستنی دارند.»

هم‌چنان، منشی عبدالمجید والی پیشین ولایت بغلان با ستایش از کارکردهای محمد رسول محسنی او را همکار خوب خویش در ولایت بغلان خواند.
آقای عبدالمجید گفت، خداوند در وجود محمد رسول محسنی استعداد خارق‌العاده‌یی را برای رهبری، دلاوری، رسیده‌گی به خواست‌های نیازمندان و دفاع از مستمندان نهاده بود.
حضور در انتخابات ادامۀ جهاد و مقاومت است
رهبران سیاسی کشور در این مراسم بر حضور گستردۀ مردم در دور دوم انتخابات تأکید کردند.
محمد یونس قانون معاون نخست ریاست جمهوری در این مراسم با توجه به انتخابات پیش‌رو گفت، دو هفته بعد زمان برگزاری دور دوم انتخابات رسیدنی است و انتخابات هم وجیبۀ دینی است و هم یک حق است.
معاون نخست ریاست جمهوری افزود، اگر خواهان تغییر مثبت در کشور هستیم و می‌خواهیم که روی اندیشۀ مقاومت‌گران تأکید کنیم و تروریسم را از میان برداریم، تنها با شرکت وسیع خود در انتخابات می‌توانیم به رفاه و سعادت در آینده برسیم.
محمدیونس قانونی، احتمال حضور کمتر مردم در دور دوم انتخابات را شایعه خواند و تأکید کرد، این شایعات و توطیه‌ها جزی از برنامه‌هایی بود که در انتخابات دور اول نیز گفته می‌شد و اما مردم در ۱۶ حمل(دور اول انتخابات) یک حماسۀ بزرگ را رقم زدند و حضور گستردۀ مردم پاسخی برای تروریسم و رفتن افغانستان به طرف آیندۀ با ثبات بود.
معاون اول ریاست‌جمهوری از مردم خواست تا وسیع‌تر و گسترده‌تر از دور اول انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق‌های رأی بروند و سرنوشت خود را رقم بزنند.
محمد یونس قانونی تصریح کرد: «هیچ شایعه و توطیه‌یی جای حضور مردم را در انتخابات گرفته نمی‌تواند؛ یقین دارم که این‌بار فُرصت طلایی در پیشاپیش مردم ما قرار دارد.»
معاون نخست ریاست‌جمهوری هم‌چنان گفت، در جلساتی که ما با نهادهای امنیتی داشتیم، آنها برای ما اطمینان دادند که شایعه برای مختل ساختن انتخابات بی‌بنیاد بوده و نیروهای دفاعی و امنیتی، امنیت کامل انتخابات را تأمین می‌کنند.
محمدیونس قانونی تأکید کرد که تنها تشویشی که در این دور انتخابات وجود دارد، این است که بازهم تقلب و مهندسی در انتخابات سرنوشت آرای مردم را «تحریف و اختطاف» نکند.
معاون نخست ریاست‌جمهوری با بیان این‌که شفافیت در انتخابات شرط اساسی برای مشروعیت و پذیرش نتایج انتخابات خواهد بود گفت: انتظار و توصیۀ ما برای کمیسیون‌های انتخاباتی این بود که با استفاده از اشتباهات انتخابات گذشته در رفع نواقص تخنیکی انتخابات کوشا باشند تا ما شاهد برگزاری انتخابات غیر معیوب بوده باشیم.
در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری روی موضع‌گیری‌های قبلی خود تأکید کرده می‌گوید، انتخابات با فالبینی نمی‌شود و تنها رأی مردم سرنوشت را تعیین خواهد کرد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ستایش از اشتراک مردم در انتخابات افزود، شما با سهم‌گیری تان در پروسۀ انتخابات ثابت ساختید که در استقرار نظام نقش اساسی دارید.
آقای عبدالله عبدالله همچنان گفت، با پیروزی در انتخابات دور دوم تعهدات خود را در قبال مردم عملی خواهیم کرد.
در عین حال، احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود می‌گوید، آهسته آهسته روند انتخابات سیر طبیعی خود را می‌گیرد و باید ثمرۀ طبیعی انتخابات نتیجۀ انتخابات را به بار بنشاند.
رییس بنیاد شهید احمد شاه مسعود تأکید کرد: «همان‌گونه که حلقاتی در دوازده سال اخیر در درون حکومت کوشیدند تا چهره‌های جهاد و مقاومت مردم افغانستان را از صحنه حذف کنند، همان‌گونه بازهم از درون حکومت حلقاتی هستند که با مهندسی کردن انتخابات می‌خواهند ملت مجاهد افغانستان را از حق شان محروم سازند.»
او گفت: در آستانۀ برگزاری انتخابات و مهندسی‌که در این پروسه از سوی دست‌اندرکاران ارگ صورت می‌گیرد، نشان می‎دهد که بازهم همان «ستون پنجم» در این مهندسی دخیل می‌باشد.
آقای مسعود افزود: ملت افغانستان در سه دهه جهاد و مقاومت، رنج‌های بی‌شماری را تحمل کردند و قربانی‌های زیادی دادند، تا از حریمِ وطن خویش دفاع نمایند و سرنوشت آینده‌گان را رقم بزنند. دَین و مسوولیت ما و شما در قبال این همه قربانی، شهادت و شهدا و مقاومت و فداکاری‌، به ثمر نشاندن آرزوهای دلباختگان این وطن می‌باشد. بنابراین، با زمینه‌یی‌که در محور انتخابات ایجاد گردیده است، باید با انگیزۀ بسیار قوی و با به یادآوردن خاطرات شهدای خویش، در انتخابات و روز رای‌دهی یکبار دیگر حضور گسترده و حماسۀ ملی را به نام ملت مجاهد افغانستان رقم بزنیم.
به گفتۀ رییس بنیاد شهید مسعود، نتایج دور اول انتخابات علی‌الرغم تمام مهندسی‌های ارگ‌نشینان به وضوح نشان داد که جهاد و مقاومت افغانستان، مشروعیت، مقبولیت و اعتبار ملی خود را دارد؛ آنانی‌که به خاطر دفاع از وطن، در این دورۀ دوادزه ساله به نام «جنگسالار» و «تفنگسالار» … علیه‌شان تبلیغات سوء صورت گرفته بود، با شرکت در انتخابات و نتایج دور اول همۀ این تبلیغات را غلط به اثبات رسانیدند.
رییس عمومی بنیاد شهید احمد شاه مسعود یکبار دیگر از مردم خواست تا در دور دوم انتخابات پای صندوق‌های رأی بروند و ثمرۀ خون خانوادۀ جهاد و مقاومت افغانستان را به کرسی بنشانند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.