تـرامپ بـه افغـانستان سفـر می‌کنـد

- ۱۴ اسد ۱۳۹۸

بر اساس گزارش‌های تایید ناشده قرار است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا به‌زودی به افغانستان سفر کند.
روزنامۀ دان پاکستان گزارش داده است که اگر گفت‌وگوهای امریکا و طالبان دربارۀ روند صلح افغانستان نتیجه دهد، ترامپ به کابل سفر خواهد کرد.
mandegarاین روزنامه گزارش داده که دونالد ترامپ در ماه سپتامبر وارد کابل شده و توافق امریکا و طالبان درباره روند صلح افغانستان همزمان با آن نهایی خواهد شد.
به همین دلیل یک هیأت بلندپایه امریکایی به رهبری الیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا، دیروز به اسلام‌آباد سفر کرده است.
بر اساس این گزارش، خانم ویلز در دیدار با مقام‌های پاکستانی دربارۀ صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.
خانم ویلز در این سفر، به عملی شدن تعهداتی که عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفرش به واشنگتن به دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا داده بود را نیز تاکید خواهد کرد.
عمران خان در سفرش به واشنگتن و در دیدار با ترامپ گفت که او رهبری طالبان را متقاعد خواهد ساخت تا وارد گفت‌وگو با حکومت افغانستان شود.
گفتنی است که تاکنون مقام‌های امریکایی و نماینده‌گان طالبان تاکنون ۷ بار دربارۀ روند صلح افغانستان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. دور هشتم این گفت‌وگوها از دو روز بدین‌سو آغاز شده است. مقام‌های امریکایی و نماینده‌گان طالبان پیش از آغاز دور هشتم مذاکرات ابراز امیدواری کرده‌اند که در این دور به توافق نهایی دست یابند.
با آنکه طالبان بارها با مقام‌های امریکایی دربارۀ روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند اما تاکنون طالبان حاضر نشده‌اند که وارد گفت‌وگو با حکومت افغانستان شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.