بازداشت سه هراس‌افگن در کاپیسا

- ۰۸ اسد ۱۳۹۷

mandegar-3ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از بازداشت شبکۀ سه نفری گروه طالبان در ولایت کاپیسا خبر داده‌است.
دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که نیروهای قطعۀ خاص این ریاست طی یک عملیات، شبکۀ سه نفری حملات تروریستی و تخریبی طالبان را در شهر محمود راقی مرکز ولایت کاپیسا بازداشت کرده‌اند.
خبرنامه از افراد بازداشت شده به نام‌های عبدال‌باسط به اسم مستعار ساجد فرزند سمیع الله، کامل فرزند فقیر شاه و محمد نسیم فرزند محمد یاسین نام برده‌است.
ریاست امنیت ملی افزوده‌است که افراد بازداشت‌شده اعتراف کردند که به دستور ملا نصرت ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی حصه دوم کوهستان در فعالیت‌های متعدد تروریستی در سطح کاپیسا فعایت داشته‌اند.
در خبرنامه آمده‌است که نیروهای امنیت ملی، آنان را زمانی بازداشت کردند که می‌خواستند جهت انجام حملات هراس‌افگانه و ضد دولتی به مرکز ولایت کاپیسا بیایند.
کاپیسا از جمله ولایت‌های شمالی و نزدیک به کابل است که در بخش‌های آن و به خصوص ولسوالی تگاب، طالبان به شکل گسترده حضور دارند.
مسوولان امنیتی در ولایت کاپیسا می‌گویند که افراد طالبان از ولایت‌های ننگرهار و کنر وارد این ولایت شده و دست به ناامنی می‌زنند.
به تازه‌گی نیروهای امنیتی در ولسوالی تگاب عملیاتی را راه‌اندازی کرد که در نتیجۀ آن ولسوال‌ و والی نام‌نهاد گروه طالبان کشته شدهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.