رییس‌جمهوری پاکستان به افغانستان: عادلانه نیست صداقت ما را زیر سوال ببرید

گزارشگر:1 دلو 1392 - ۳۰ جدی ۱۳۹۲

رییس جمهوری پاکستان گفت که زیر سؤال‌بردن تعهد این کشور دربارۀ مبارزه با تروریسم در داخل و خارج پاکستان، عادلانه نیست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ممنون حسین، رییس‌جمهوری پاکستان روز دوشنبه پس از متهم‌شدن سازمان‎های استخباراتی این کشور از سوی افغانستان به دست داشتن در حملۀ مرگبار به رستورانی در کابل، افزود: پاکستان خواستار برقراری صلح و ثبات در افغانستان است.mandegar-3
ممنون حسین همچنین گفت که پاکستان همواره در زمینه مقابله با تروریسم از افغانستان حمایت می‌کند.
ممنون حسین در زمان رونمایی از اثری در باره افغانستان گفت: کشورش به شدت با تروریسم مخالف است .
بر اساس بیانیه‌یی که دفتر ریاست جمهوری پاکستان منتشر کرد، حسین گفت :«گاهی، پایبندی ما به صلح مورد تردید قرار می‌گیرد . واقعیت این است که به جز افغانستان، پاکستان تنها کشوری در جهان است که بیشترین هزینه تروریسم را پرداخته است.»
وی افزود:«پاکستان خواستار افغانستانی توام با آرامش، با ثبات و متحد است. ما تکرار کرده ایم که راه حل مناقشه افغانستان در داخل این کشور وجود دارد.»
تسنیم اسلم سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز تاکید کرد افغان‌ها اسمی از پاکستان نبرده اند و خاطر نشان کرد یک زن پاکستانی که برای سازمان ملل کار می‌کرد در حمله روز جمعه کشته شد.

اظهارات رییس‌جمهوری پاکستان درحالی است که شورای امنیت ملی افغانستان به ریاست حامد کرزی، استخبارات خارجی را به دست داشتن در حمله اخیر به رستورانی در کابل متهم کرد.
ظاهراً منظور حکومت افغانستان، استخبارات پاکستان است.
حکومت افغانستان بارها پاکستان را متهم به حمایت از مخالفان مسلح دولت کرده است.
حکومت افغانستان می‎گوید که طالبان نامی بیش نیستند و استخبارات منطقه از نام آنها استفاده کرده و به حملات دهشت‎افگنانه درکشور می‎پردازد.
شامگاه جمعه در حمله مرگبار اعضای طالبان به یک رستوران در کابل ۲۱ نفر شامل ۱۳ تبعه خارجی از جمله نماینده صندوق بین‌المللی پول و چند کارمند سازمان ملل کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.