چرا تیم تحول و تداوم کنار رود؟! داکتر عبدالله+ استاد سیاف + زلمی رسول + گل آقا شیرزی /اشرف غنی احمدزی + داوود سلطا نزوی

گزارشگر:14 جوزا 1393 - ۱۳ جوزا ۱۳۹۳

تیم استاد عبدرب الرسول سیاف روز گذشته رسماً حمایت خویش را از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‎جمهوری اعلام کرد.
در مراسمی‌که به همین مناسبت در کابل برگزار شده بود، امیر اسماعیل‌خان و مولوی عبدالوهاب عرفان معاونان استاد سیاف، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‎گان، فضل‌هادی مسلمیار رییس مجلس سنا، شماری از اعضای شورای ملی و برخی از چهره‎های برجستۀ مذهبی حضور داشتند.mnandegar-3
آن‎ها در این نشست، داکتر عبدالله را یک شخصیت مجاهد و صادق به افغانستان خواندند و گفته‎اند که با تمام قدرت برای پیروزی او مبارزه خواهند کرد.
پیش از این، زلمی رسول نامزد سوم دور نخست انتخابات ریاست‎جمهوری و تیمش، گل‌آقا شیرزی و تیمش، حمایت‌شان را از داکتر عبدالله عبدالله و تیم اصلاحات و همگرایی اعلام کرده بودند.
زلمی رسول در دور نخست انتخابات ۱۱ درصد، استاد سیاف بیش از ۷ درصد و گل آقاشیرزی هم نزدیک به ۱٫۶درصد آرای شهروندان کشور را کسب کرده بودند.
در کنار نامزدان برجستۀ انتخابات ریاست‎جمهوری، شماری از چهره‎‏های مهم سیاسی، از جمله برادران رییس‌جمهوری کرزی، رؤسای مجلسین شورای ملی( عبدالرووف ابراهیمی و فضل‌هادی مسلمیار)، بیش از ۲۰۰ عضو شورای ملی و… برخی دیگر از شخصت های و سازمان های سیاسی، حمایت‎شان را از نامزدی داکتر عبدالله عبدالله اعلام کردند.
این درحالی است که تنها داوود سلطانزوی از نامزدان ریاست‌جمهوری به تیم تحول و تداوم به رهبری آقای احمدزی پیوسته است.
آقای سلطانزوی پس از هدایت امین ارسلا کمترین رأی را در انتخابات به دست آورده بود.
این مسأله نشان می‌دهد که تیم اشرف غنی احمدزی در جلب حمایت نامزدان برجستۀ انتخابات ریاست‎جمهوری و رهبران سیاسی، سیاست‎‏مداران بانفوس ناکام بوده است.
برعکس تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله توانسته اجماع کلان سیاسی را شکل دهد که این مسأله پیروزی این تیم را قطعی ساخته است.
با توجه به این وضعیت، تیم اشرف غنی احمدزی تنها به تقلب دلخوش کرده است؛ تقلب از جانب کمیسیون‌های انتخاباتی و برخی از مهره‏‎های تأثیرگذار در درون دولت.
باتوجه به بلندرفتن میزان رأی داکتر عبدالله، اخیرا این نظریه به تیم انتخاباتی تحول و تداوم پیشنهاد شده ‌است که به خاطری که نتیجه انتخابات مشخص است و نامزد دوم چهارده درصد از نامزد اول فاصله دارد، خوب است که به خاطر منافع ملی، سلامت افغانستان و جلوگیری از هدر رفتن دارایی عامه و … به تیم پیشتاز بپیوندند.
همچنان قرار است طی روزهای آینده، شماری از نامزدان دیگر انتخابات ریاست‎جمهوری، احزاب سیاسی و شخصیت‎های با نفوذ دیگر نیز از تیم اصلاحات و همگرایی حمایت کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.