حملۀ مسلحانه بر جان مسوولان کمپاین داکتر عبدالله در فاریاب

گزارشگر:17 جوزا 1393 - ۱۶ جوزا ۱۳۹۳

مسوولان کمپاین داکتر عبدالله عبدالله روز جمعه در ولایت فاریاب از یک حملۀ مسلحانه جان سالم بدر بردند.
جنرال عبدالملک مسوول کمپاین داکتر عبدالله عبدالله در ولایت فاریاب می‌گوید، وی با برادرش وکیل گل محمد خان از این کمین جان به سلامت برده‌اند، اما چهار تن از محافظان‌شان کشته و مجروح شدند.mnandegar-3
او گفت: «ما تیم کمپاین داکتر صاحب عبدالله غرض کمپاین طرف ولایت فاریاب می‌آمدیم که در منطقۀ جنگل در نزدیکی صد متری پوستۀ امنیتی، دشمن کمین زد و الحمدالله من با برادرم وکیل گل محمد پهلوان از این حادثه جان به سلامت بردیم. دو موتر رینجر حریق شد، یک نفر از محافظین ما شهید و سه نفر هم زخمی گردیدند.»
جنرال ملک می‌افزاید: این حادثه در صد متری پوسته امنیتی مسیر شاهراه به وقوع پیوسته است.
او افزود: ما عمل دشمن را تقبیح می‌کنیم و ما به این مسأله متاسف هستیم که دولت به حدی ضعیف است که در صد متری پوسته این حمله صورت می‌گیرد. چون ما صد در صد مطمین بودیم که در مسیر راه پوسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امنیتی قرار دارد. اما در صد متری پوسته کمین دشمن صورت می‌گیرد.»
درین حال، سید عبدالسلام نزهت ولسوال دولت آباد با تایید این خبر در مورد گفت: « امروز در مربوطات ولسوالی دولت آباد از طرف دشمن کمین زده شده بود و گروپ کمپاین داکتر صاحب عبدالله را مورد هدف قرار داده بودند و تا هنوز از جزییات تلفات و خسارات معلومات دقیق در دست نیست.»
ولسوال دولت آباد همچنان گفت، ساحۀ کمین از دید پوسته‌های امنیتی به دور بوده و دشمن با استفاده ازین خلاء موفق به انجام این حمله شده است.
آقای نزهت گفته است: « تامین امنیت شاهراه به دوش تولی شاهراه می‌اشد و آنها دارای وسایل گزمه از قبیل تانک و رینجر هستند اما در قسمتی که کمین زده شده، از دید پوسته‌های شاهراه به دور است و یک خلاء امنیتی در آن ساحه موجود است و در آنجا پوستۀ امنیتی وجود ندارد و شاید در ۵۰۰ یا ۶۰۰ متری، پوسته این حادثه صورت گرفته و همین ساحه از دید پوسته پوشیده می باشد.»
این نخستین بار نیست که مسوولان کمپاین داکتر عبدالله در ولایت فاریاب مورد حمله قرار می‎گیرند.
پیش از این دو بار تیم انتخاباتی داکتر عبدالله در ولایت فاریاب مورد حملۀ مسلحانه قرار گرفته بود که در این حملات شماری از اعضای کمپاین تیم اصلاحات و همگرایی کشته شده بودند.
این درحالی است که روز گذشته داکتر عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‎جمهوری از یک حملۀ مهیب در کابل جان سالم بدر برد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.