داکتر عبدالله چگونه نجات یافت؟

گزارشگر:17 جوزا 1393 - ۱۶ جوزا ۱۳۹۳

دیروز درحالی که چندین گردهم‌آیی به حمایت از تیم اصلاحات و همگرایی در نقاط مختلف کابل سازمان‌دهی شده بود، حادثه انتحاری با همه سنگینی و خشونت آن، نتوانست این گردهم‌آیی‌ها را مختل کند.
حوالی ساعت دوازده دیروز(جمعه ۱۶ جوزا)، داکتر عبدالله عبدالله پس از حضور در مراسم مسابقۀ بایسکل رانی، شرکت و سخنرانی در اجتماع پانزده هزار نفری ورزشکاران در بادام باغ و سخنرانی در مراسم هوتل آریانا کابل واقع کوته سنگی، هنگامی‌که از این هوتل خارج شده mnandegar-3و به طرف هوتل کانتیننتال حرکت می‌کرد، موتر انتحاری با سرعت به موترهای داکتر عبدالله اصابت کرد و صدای مهیب زمین و زمان را به لرزه در آورد و متعاقباً موتر دیگر به موتر معاون اول داکتر عبدالله، انجنییر محمد خان اصابت کرد.
داکتر عبدالله به محض نشستن در موتر با تلفن به محفل بزرگ در فاریاب وصل شد و می‌خواست از طریق تلفن با مردم فاریاب صحبت کند و تنها بسم‌الله و الحمدلله را گفته بود که انفجار رخ داد و موتر حامل داکتر حدود یک متر بیشتر یا کمتر از زمین به هوا پرید و پس به زمین افتاد.
موتر به شدت صدمه می‌بیند و شیشه‌های ضد گلولۀ موتر فرو می‌ریزد؛ اما ماشین موتر خاموش نمی‌شود. داکتر عبدالله به راننده‎اش می‌گوید که به راننده‌گی‌اش ادامه دهد و موتر روی ویل محل را ترک می‌کند. موتر هنوز چند متر از محل فاصله نگرفته بود که عامل دوم انتحاری در میان محافظین داکتر عبدالله که در محل پیاده شده بودند، مواد انفجاری همراهش را منفجر می‌کند و سه‌تن‌‌شان را با تعدادی دیگر از هموطنان‌‍مان به شهادت می‌رساند.
داکتر عبدالله عبدالله سپس موترش را عوض می‌کند؛ اما موتر به اندازه‌یی صدمه دیده است که هیچ کدام یک از دروزاه‌هایش باز نمی‌شوند و همه سرنشینان از شیشه‌های شکسته بیرون می‌شوند.
محافطین و گارد امنیتی داکتر عبدالله به سرعت او را از صحنه دور کردند و او با حضور در محفل کانتیننتال در جمع بزرگ مردم حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
تأثر دردناک این است که حد اقل سه‌تن از محافظین داکتر عبدالله که جوانان با تجربه و مجاهد و فداکاری بودند، در این حمله تروریستی جان باختند و چند تن دیگر زخمی شدند.
جوانانی که در این حادثه شهید شدند از جمله جوانمردانی بودند که شبانه روز خود را وقف دفاع و تامین امنیت داکتر کرده بودند.
در این حادثه یکی از اعضای تیم کمپاین داکتر عبدالله عبدالله به نام رشاد احمدی نیز به شهادت رسیده است.
رشاد احمدی جوانی فعال، آگاه و مبارز بود. مرگ او در صفحات اجتماعی واکنش‎‌های زیادی را به همراه داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.