جنرال مک‌کریستال: دلم برای روزهای خدمتم در افغانستان تنگ شده است

گزارشگر:18 جوزا 1393 - ۱۷ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3فرمانده پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در مصاحبه‌یی درباره وضعیت خود و اقداماتی که منجر به استعفایش شد، سخن گفت و هیلاری کلینتون را ستود.
جنرال استنلی مک کریستال، فرمانده پیشین نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در مصاحبه اختصاصی با یاهونیوز گفت: در پاسخ به این سوال که آیا هیلاری کلینتون رییس جمهور خوبی می‌شود یا نه باید بگویم که او وزیر خارجه خوبی بود و در این سمت خوب عمل کرد.
وی افزود: کار کردن با او بسیار عالی است و من احترام زیادی برای ایشان قایلم. من مانعی بر سر نامزدی کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ امریکا نمی‌بینم و من قطعا از همکاری با وی لذت می‌برم.
مک کریستال در جون ۲۰۱۰ پس از انتقادات شدیدی که از مقام‌های ارشد سیاسی امریکا مانند جو بایدن، ریچارد هالبروک مطرح به کشورش احضار شد و پس از دیدار با باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا از مقام‌ خود استعفا داد و دیوید پترائوس جایگزین وی شد.
این جنرال بازنشسته در مصاحبه خود همچنین از تصمیم اوباما برای تبادل بوبرگدال، تنها سرباز امریکایی اسیر در افغانستان با پنج زندانی طالبان و نیز برنامه اوباما برای کاهش نیروها در افغانستان تقدیر و آن را ارزشمند توصیف کرد.
وی در حاشیه نشست پروژه فرانکلین در پنسیلوانیا در رابطه با حذف سربازی گفت: من در این نشست طرح خود برای جذب افراد ۱۸ تا ۲۸ سال برای خدمت سربازی و جذب حدود یک میلیون تن تا سال ۲۰۲۳ را مطرح کردم.
این مقام سابق در خصوص سخنانی که پیشتر علیه مقام‌های امریکایی مطرح کرده بود، گفت: روزهای دردآوری را پشت سر گذاشتم، روزهایی که حس کردم با بی‌انصافی درباره من قضاوت شده است. اما اینها چندان اهمیتی ندارد. تنها کسی که اهمیت دارد، من هستم. من دلم برای روزهای خدمتم عملیات‌ و افغانستان تنگ شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.