مسوولان ارشد نهادهای امنیتی برگزیده شدند

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۱

خالد: پلان‌ها را در مراکز تروریسم خنثا می‌کنم

نماینده‌گان مجلس به بسم الله محمدی، مجتبی پتنگ و اسدالله خالد رای اعتماد دادند؛ اما عزیزالله دین محمد، نامزد وزیر وزارت قبایل و سرحدات نتوانست رای کافی به دست آورد.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس پس از شمارش آرای نامزد وزیران، موفقیت سه وزیر کابینه را به آن‌ها تبریک گفت.
مجتبی پتنگ با به دست‌آوردن ۱۲۹ رای به عنوان وزیر داخله افغانستان از سوی نماینده‌گان تایید شد. اسدالله خالد نیز ۱۴۳ رای تایید به دست آورد و برنده مقام ریاست امنیت ملی افغانستان شد.
در همین حال، بسم الله محمدی با به دست آوردن ۱۲۴ رای تایید توانست مقام وزارت دفاع را از آن خود کند. اما عزیزالله دین محمد با ۱۱۷ رای تایید نتوانست رای کافی را برای رسیدن به وزارت قبایل و سرحدات از پارلمان به دست آورد.
در مجموع ۲۴۱ وکیل در جلسه عمومی دیروز مجلس حاضر بودند و باید هر نامزد وزیر حداقل ۱۲۱ رای را به دست می‌آورد تا می‌توانست سمت پیشنهادی را به دست آورد.
با وجودی که نماینده‌گان تلاش کردند سوال‌هایی را از نامزد وزیران مطرح کنند، اما مجالی برای سوال آن‌ها داده نشد.
نماینده‌گان تاکید داشتند که باید نامزد وزیران به سوال نماینده‌گان پاسخ دهند اما به دلیل قبول نشدن این مساله از سوی هیات اداری، مجلس دچار تنش‌ها و انتقادات تندی شد.
خالد: پلان‌ها را در مراکز تروریسم خنثا می‌کنم
اسدالله خالد، رییس امنیت ملی گفت پس از این توطیه تروریستان را در مراکز تروریسم خنثا می‌کند.آقای خالد از محل مشخصی نام نبرد؛ اما دولت افغانستان همواره گفته است که مراکز تروریسم در مناطق قبایلی پاکستان موقعیت دارند.
خالد گفت در برابر تفنگداران غیرمسوول ایستاده‌گی خواهد کرد و هیچ مجرمی را نمی‌گذارد که از چنگ قانون فرار کند. او افزود: «من مصلحت‌اندیشی را در برابر فعالیت‌های تخریب‌کارانه از هر نوعی که باشد، بزرگترین جفا به سرنوشت میهن عزیزمان می‌دانم. بگذارید به آنانی‌که در فعالیت‌های نامردانه برضد مردم خود مصروفند، هشدار دهیم که دیگر دوران (پایان) مصوونیت آنان فرا رسیده است».
او همچنان افزود که اداره امنیت ملی را «ملی» می‌سازد تا همه مردم افغانستان خود را در آیینه این اداره ببینند.
خالد خاطرنشان کرد که جلو جنگ تبلیغاتی دشمنان افغانستان را خواهد گرفت. او تاکید کرد که امنیت ملی در رابطه با مسایل سیاسی بی‌طرف خواهد ماند. رییس عمومی امنیت ملی گفت: «من به همکاری شما، جلب همکاری مشروع رسانه‌ها و با استفاده از شیوه‌های مدرن و سنتی اطلاع رسانی در برابر جنگ روانی‌شان مبارزه خواهم کرد. وعده می‌سپارم که دشمن از این به بعد ابتکار تبلیغات و پروپاگند‌ها را به دست نخواهد داشت».
وعده‌های وزیران دفاع و داخله
بسم الله محمدی، وزیر دفاع جدید گفت کشور در مرحله حساس انتقال قرار دارد و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا افغانستان بر پاهای خود بایستد. محمدی تصریح کرد: «اردوی ملی افغانستان را بازوی توانای حاکمیت ملی و کانون منافع ملی تلقی نموده، با تمام توان از حریم مقدس وطن، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و دستاوردهای ملت و دولت افغانستان دفاع نمایم».
آقای محمدی همچنان اشاره کرد که از هیچ تلاشی برای توقف حملات راکتی پاکستان دریغ نخواهد کرد.
در همین حال، مجتبی پتنگ وزیر داخله افغانستان گفت تمام تلاش‌هایش را برای مبارزه با فساد و قوم‌گرایی در وزارت داخله به خرج می‌‍دهد. او گفت برای اولین بار است که یک پولیس مسلکی برای مقام وزارت داخله نامزد می‌شود.
آقای پتنگ گفت تلاش می‌کند تا ساختارهای مشابه پولیس را از بین ببرد و برای بهبود فعالیت‌های پولیس اصلاحاتی را آغاز کند: «غور مجدد و ارزیابی تشکیل و تربیه قوت‌های پولیس جهت آمادگی برای بعد از ۲۰۱۴ از طریق الغای تشکیلات ممثل و غیرضروری در سرخط کار من قرار خواهد داشت».
وزیر داخله افغانستان گفت تلاش می‌کند تا امنیت رجال برجسته را تامین نماید و از حملات زنجیره‌یی جلوگیری کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.