فوتبال افغانستان از جنوب آسیا خارج شد!

گزارشگر:21 جوزا 1393 - ۲۰ جوزا ۱۳۹۳

mnandegar-3کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایجاد رون آسیای مرکزیCAFA رای داد.
بر بنیاد خبرنامۀ فدراسیون فوتبال افغانستان که در صفحۀ فیسبوک این نهاد منتشر شه است، بر این اساس فدراسیون فوتبال افغانستان بعداز این در زون جدید و با کشورهای آسیای مرکزی همچون ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و قرغیزستان که لحاظ اقلیمی، فرهنگی و در بعضی کشورها زبانی مشترکاتی دارند به پیکار خواهد پرداخت.
این پیشنهاد که از طرف کشورهای ایران و افغانستان داده شده بود به تاریخ ۹ جون ۲۰۱۴ در کنگره فوق‌العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا که در شهر ساو پائلوی برزیل که تمام مقامات اصلی فدراسیون‌های عضو فدراسیون فوتبال مرکز آسیا حضور داشتند با ۴۳ رای از ۴۵ رای ممکن تایید شد.
ظاهراً این تغییر و حضور فوتبال افغانستان در فدراسیون فوتبال مرکز آسیا از خیلی جهات به نفع فوتبال افغانستان خواهد بود. اول اینکه سطح کیفی فوتبال در کشورهای آسیا مرکزی بالاتر از جنوب آسیاست. دوم هم مرز بودن افغانستان با چهار کشور ایران، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان میتواند زمینه را برای تعاملات و سفر آسان تر به کشورهای عضو فراهم سازد و در آخر آب و هوای مناسب کشورهای این منطقه سرد سیرکه مسابقات در این آب و هوا برای افغانستان مناسب تر خواهد بود.
هنوز جزیاتی در مورد مرکزیت، اصول اداری و اساسنامه این زون جدید معلوم نیست، ‌اما انتظار می رود که تا پایان سال روان میلادی جزیات این زون تحریر و اعلام گردد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.