شکایت‌های اشرف‌غنی بیشتر از داکتر عبدالله است!

گزارشگر:28 جوزا 1393 - ۲۷ جوزا ۱۳۹۳

کمیسیون شکایت‏های انتخاباتی، رسیده‌گی به ۲۵۵۸ مورد شکایت مطرح شده در مورد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد.
مسوولان این کمیسیون گفته‌اند که بیشترین میزان شکایت‌ها علیه کارکنان کمیسیون مستقل انتخابات؛ نهاد اصلی برگزار کننده انتخابات ثبت شده است. این شکایت‌ها در مدت چهل و هشت ساعت پس از پایان رای‌گیری به ثبت رسیده است.mnandegar-3
نادر محسنی، سخنگوی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی گفت که میزان نارضایتی از عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات و کارکنان آن بالا بوده و ۹۹۱ شکایت علیه این کمیسیون ثبت شده است.
دفاتر کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، از امروز تا دهم سرطان، در مرکز و در ولایت‌ها به شکایت‌های مطرح شده رسیده‌گی خواهند کرد. قرار است نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بلافاصله پس از پایان بررسی شکایت‌ها اعلام شود که برنده احتمالی را مشخص می‌کند.
۵۰۷ مورد شکایت دیگر نیز علیه برخی از مقام‌های دولتی از جمله فرماندهان پولیس ولایت‌ها، ولسوالی‌ها و قریه‌ها و مقام‌های بلندپایه محلی از جمله والی‌های ولایات مطرح شده است.
شکایت‌هایی هم علیه ستادهای انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، دو نامزدی که در دور دوم با هم رقابت کردند، مطرح شده است.
آقای محسنی گفت که ۶۶۴ مورد شکایت علیه تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله و ۵۷۳ مورد شکایت علیه تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی رسیده است.
به گفته آقای نادری، کمیسیون مستقل انتخابات نیز ۲۴ مورد شکایت را در دفتر کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی به ثبت رسانده است.
او گفت که امیدوار است روند رسیده‌گی به این شکایت‌ها تا ده روز دیگر پایان یابد و کمیسیون مستقل انتخابات بتواند نتایج ابتدایی این انتخابات را که در تاریخ پیش‌بینی شده (۱۱ سرطان) اعلام کند.
شکایت‌های مطرح شده در ولایات
قرار است به ۱۰۰۸ مورد از ۲۵۵۸ شکایت در کابل و به ۱۵۵۰ شکایت دیگر در ولایت‌های افغانستان رسیده‌گی شود.
مسوولان کمیسیون‌های انتخاباتی می‌گویند که جریان رسیده‌گی به شکایت‌ها در ولایت‌های دیگر هم شروع شده و نامزدان انتخابات باید جریان رسیده‌گی به آن دسته از شکایت‌های‌شان را که مربوط به روند انتخابات در ولایت‌ها می‌شود، در همان ولایت پیگیری کنند.
بر اساس آمار کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی، ولایت‌های قندهار در جنوب با ۵۱۴ مورد شکایت، قندوز در شمال با ۱۱۳ مورد شکایت و ولایت غربی هرات با ۱۰۴ مورد شکایت، به ترتیب بیشترین آمار شکایت‌های مطرح شده در رابطه با روز رای دهی را دارند.
دفتر ولایتی کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی در پنجشیر در شمال کابل، هیچ شکایتی دریافت نکرده و دفاتر این کمیسیون در کنر با ۶ مورد شکایت، هلمند ۷ مورد و پکتیکا و لوگر با ۸ و ۹ مورد شکایت، کمترین میزان شکایت‌ها را دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.