افزایش روابط بازرگانی تاجیکستان و افغانـستان

گزارشگر:4 سرطان 1393 - ۰۳ سرطان ۱۳۹۳

شرف الدین اماموف سفیر کشور تاجیک mnandegar-3ستان در افغانستان اعلام کرد که روابط بازرگانی میان دو کشور افزایش یافته است.

آقای اماموف در دیدارش با معاون رییس جمهور افغانستان گفت: همکاری های دوجانبه میان دو کشور در بخش‌های گوناگون از جمله در بخش تامین امنیت، سرحدات مرزی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریزم، ایجاد خط آهن، ترانزیت و میزان انتقالات تجاری، نسبت به پنج سال پیش افزایش یافته است.
در این دیدار طرفین ضمن اشاره به روابط تاریخی و دوستانه و نیز اشتراکات فرهنگی دو کشور، برگسترش روابط دو جانبه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین افغانستان و تاجکستان تاکید نمودند.
شرف الدین اماموف سفیر کشور تاجکستان مقیم کابل، با اشاره به افزایش حجم مبادلات اقتصادی میان افغانستان و تاجکستان، اظهار داشت که دو کشور از ظرفیت‎‌های مناسبی برای رشد همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف بخصوص همکاری‌های اقتصادی و توسعه تجارتی برخور دار می‌باشند.
کریم خلیلی معاون دوم رییس جمهور نیز تاکید به گسترش روابط دوجانبه میان افغانستان و تاجکستان کرد.
وی اظهار داشت: همکاری‌های متقابل میان دو کشورِ دوست، در بیش ازیک دهه اخیر در سطح بهتری قرار داشته است.
معاون دوم رییس جمهور توسعه روابط تجاری میان دو کشور همسایه را با توجه به ظرفیت های موجود با اهمیت خواند و تاکید نمود که گسترش همکاری های متقابل میان افغانستان و تاجکستان دربخش های مختلف از جمله در عرصه اقتصاد، تجاری و فرهنگی به سود هر دو دولت می باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.