هشدار داکتر عبدالله عبدالله: در صورت اعلام نتیجۀ تقلبی بالای مردم صدا میکنیم

گزارشگر:16 سرطان 1393 - ۱۵ سرطان ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست‎جمهوری می‌گوید که اگر کمیسیون انتخابات بدون جداسازی آرای پاک از ناپاک، نتایج انتخابات را اعلام کند، چنین نتیجه‎‌یی برای آن‎ها قابل قبول نخواهد بود.
داکتر عبدالله که شام روز گذشته با حضور رهبران تیم اصلاحات و همگرایی در یک نشست خبری صحبت می‎کرد، همچنان گفت که تیم رقیب شایعاتی را مبنی بر معامله و سازش ما پخش کرده‎اند که این شایعات کاملاً بی‎اساس است و ما از یک رأی مردم افغانستان هم نمی گذریم.mnandegar-3
او با اشاره به مذاکراتی که میان تیم اصلاحات و همگرایی و تیم تحول و تداوم جریان دارد، گفت که این مذاکرات بر سر تقسیم قدرت و معامله نیست؛ این مذاکرات به‌منظور دریافت یک راه حل صورت گرفته است.
این نامزد انتخابات ریاست‌‎جمهوری که در حال حاضر کمیسیون‎های انتخاباتی را تحریم کرده است، اضافه کرد که مذاکرات در دو سطح سیاسی و تخنیکی جریان دارد و نتیجۀ مذاکرات سیاسی وابسته به مذاکرات تخنیکی است.
او بار دیگر به تقلب‎های وسیع و مهندسی‌شده از جانب کمیسیون انتخابات و ضیاءالحق امرخیل رییس پیشین دبیرخانۀ این کمیسیون به سود اشرف‎غنی احمدزی اشاره کرد و گفت که علیه آقای امرخیل اقامۀ دعوا کرده‌اند و خواستار پی‎گرد قانونی او از سوی مراجع عدلی و قضایی هستند.
داکتر عبدالله عبدالله اعلام کرد که بار دیگر تعهد خود را در دفاع از رأی مردم افغانستان اعلام می‎کنند و از یک رأی مردم هم نخواهند گذشت. او گفت که پیامد و مسوولیت شرایط پس از امروز به دوش کسانی است که تقلب کردند و مصالح ملک را در نظر نگرفتند.
نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‏جمهوری خاطر نشان ساخت که تا امروز در برابر قضایای انتخاباتی مسوولانه برخورد کرده‎اند؛ اما نباید این برخورد آن‎ها، به معنای بی‎تفاوتی به آرای مردم قلمداد شود.
او گفت که تیم تحول و تداوم را تشویق می‌کند در برابر شرایط کنونی کشور برخورد مسوولانه داشته باشد.
داکتر عبدالله تأکید کرد که نتایج تقلبی را هرگز نخواهند پذیرفت. برخی‎ها می‎پرسند تصمیم بعدی تان چیست؟ ما به مردم مراجعه می‎کنیم و بالای مردم صدا خواهیم کرد.

به گفتۀ او، کُل دنیا دید که به چه پیمانه‏یی در انتخابات تقلب صورت گرفته و این موضوع دیگر از دید هیچ کسی پنهان نیست؛ حتا رییس کمیسیون انتخابات می‎گوید که در برخی ولایات رأی بیشتر از واجدین شرایط رأی‌دهی به صندوق‏ها ریخته شده است؛ بحث تقلب دیگر تنها مسأله‎یی نیست که از جانب ما مطرح شود.
او گفت در کنار اسناد و مدارکی که ارایه کردیم، اعتراف تقلب گسترده در انتخابات از جانب یوسف نورستانی، ادعای ما را مبنی بر تقلب مهندسی شده به سود تیم رقیب کاملاً ثابت می‏سازد.
در نشست خبری، داکتر عبدالله احتمال مطرح شده از سوی یک خبرنگار مبنی بر «اعلام دولت موازی در شماری از ولایت‌ها در صورت اعلام نتایجِ بدون‌تفتیش از سوی کمیسیون» را مستقیم رد نکرد و در پاسخ به این پرسش گفت: «اعلام نتایجِ پر از تقلب، به سود افغانستان نخواهد بود.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.