جان مک‌کین: خواهان بررسی جدی و همه‎جانبۀ آرا هستیم

گزارشگر:17 سرطان 1393 - ۱۶ سرطان ۱۳۹۳

جان مک کین سناتور امریکایی در یک مصاحبه تلویزیونی حمایت دولت امریکا را مبنی بر حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان پس از ۲۰۱۴ خواستار شد.
وی در ادامه به سخنان گذشته خود در کابل اشاره کرد که تنها راه ایجاد امنیت و آرام شدن شرایط فعلی در افغانستان حضور نیروهای نظامی امریکایی در افغانستان است.
مک کین اذعان داشت: mnandegar-3دیگر دولت امریکا نباید اشتباهی را که در عراق انجام داد و آن کشور را ترک کرد در افغانستان تکرار کند زیرا هنوز دولت امریکا تحت فشار افکار عمومی و هزینه‌های جانی و مالی است که در عراق به آن‌ها تحمیل شد و در اثر این اقدام مرزهای سیاسی‌شان کمتر شده و دامنه تخریب آن فضای بیشتری از فعالیت‌های سیاسی امریکا را در دیگر نقاط جهان فراگرفته.
این سناتور امریکایی ابراز داشت: به همین لحاظ امریکا نباید نسبت به افغانستان سیاست کلی خود را تغییر دهد و در جهت استقرار و اجرای خواست‌های ایالات متحده باید مجدداً نیروهای امریکایی با قدرت بیشتر هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ نیروی نظامی وارد خاک افغانستان شوند تا از صدمات ناشی از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان کاسته شود و بتوانند مرزهای سیاسی خود را در منطقه تثبیت نمایند .
سناتور مک کین به‌طور جدی از دولت امریکا خواست تا بودجه اختصاص داده شده برای افغانستان را افزایش دهد و خواهان حمایت مالی دایمی از سوی دولت شد.
در ادامه این مصاحبه تلویزیونی، وضعیت انتخاباتی افغانستان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و مک کین موضع امریکا را اینطور بیان کرد: ما خواهان بررسی دقیق و همه جانبه آرا جهت شفاف‌شدن نتایج انتخابات هستیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.