مرکز هماهنگی دانشجویان بلخ: در بن بست انتخاباتی بیشترین آسیب را دانشجویان دیده اند

- ۲۳ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3مرکز هماهنگی دانشجویان ولایت بلخ، فعالین جامعه مدنی و برخی اعضای پارلمان از کمیسیون‌های انتخاباتی می‌خواهند که روند بازشماری آرا صد درصد شفاف و با در نظر داشت تمام معیارهای بین المللی پیش رود.
سیدمحمد یزدان‌پرست رییس مرکز هماهنگی دانشجویان ولایت بلخ در نشست خبری گفت: « ما خواهان شفافیت صددرصدی روند شمارش آرا هستیم».
آقای یزدان‌پرست با استقبال از توافقات صورت گرفته بین دو نامزد انتخابات آن را گامی در راستای تحکیم صلح و ثبات در کشور دانست.
آقای یزدان پرست در حالی که خواستار شفافیت صددرصدی روند شمارش آرا طبق تمام معیارهای بین المللی شد؛ از مراجع عدلی و قضایی خواست تا مواردی از تقلب را که بر مبنای قوانین جرم پنداشته می شود؛ مورد بررسی قرار داده و مجرمین را مجازات کند.
او، با اشاره به ۵ هزار کارمند کمیسیون که به خاطر تخطی برکنار شدند و مکالمات تیلفنی که نشان دهنده دست داشتن مقامات بلند پایه حکومتی در تقلبات است، اظهار داشت که کارمندان باید به خاطر خلاف رفتاری هایشان که منجر به بروز مشکلات در انتخابات شده بود؛ به دادگاه کشانیده شوند و مراجع عدلی و قضایی نیز باید در رابطه به مکالمات تیلفونی تحقیقات جدی نموده و متخلفین را مجازات کنند .
رییس مرکز هماهنگی دانشجویان ولایت بلخ از دانشجویان به عنوان قشر قربانی و آسیب دیده دو دور انتخابات نام برده و بیان داشت که بیشترین آسیب را در این دو دور انتخابات دانشجویان دیده اند و فعلاً هم دانشگاه‌ها به خاطر نزاع دو دانشجو در نیمه امتحانات مسدود شده است.
در همین حال، محمود دانشجو ‌رییس کمیسیون فرهنگی تحصیلات عالی مجلس بزرگان نیز به درگیری در خوابگاه‌های دخترانه اشاره کرده و خاطر نشان ساخت که در بحران انتخاباتی به وجود آمده، بیشترین آسیب را دانشجویان دیده اند تا حدی که حتا خوابگاه دخترانه هم شاهد درگیری بین خانم‌ها به خاطر مسایل انتخاباتی بوده است.
او، با استقبال از ایجاد حکومت وحدت ملی افزود: مهم این است که حکومتی که از این شمارش آرا به وجود می آید؛ از دید مردم مشروعیت داشته باشد و همکاری جامعه جهانی را به همراه داشته باشد.
گفتنی است که دانشگاه‌های کشور همواره میدان موج سواری‌های سیاسی جناح‌های سیاسی در کشور بوده است. بر افروختن آتش کینه‌های قومی و مذهبی، دقیقاً یکی از راه‌هایی است که می تواند در کشور بحران ایجاد شود.
بعد از درگیری که چند هفته قبل در خوابگاه دانشگاه کابل رخ داد؛ وزارت تحصیلات اعلام کرده که تمامی دانشگاه‌ها را در سراسر کشور تعطیل کرده است.
مقام‌های وزارت تحصیلات عالی می‌گویند که این تعطیلی برای یک ماه تا آغاز به کار حکومت جدید ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.