با فوایدِ آبِ تربوز آشنا شوید

گزارشگر:29 سرطان 1393 - ۲۸ سرطان ۱۳۹۳

mnandegar-3آبِ تربوز نه‌تنها یک نوشیدنیِ گوارا و مناسب برای فصولِ گرم است، بلکه در تسکین و آرامشِ عضلات نیز بسیار موثر است.

متخصصان سلامت می‌گویند: آبِ تربوز خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد، حجم پروتیین در ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و مصرفِ آن به بهبود عمل‌کرد ورزش‌کاران کمک می‌کند.
آب تربوز هم‌چنین درد عضلات پس از انجام حرکات ورزشیِ سنگین در باشگاه را کاهش می‌دهد. ترکیبات طبیعیِ موجود در آب تربوز، سریع تجزیه می‌شوند و در نتیجه این نوشیدنی در مدت طولانی تازه نمی‌ماند، به همین دلیل معمولاً در داخل بطری در فروشگاه‌های مواد غذایی فروخته نمی‌شود، اما بعضی از کارخانه‌ها آن را پاستوریزه می‌کنند و می‌فروشند. با این حال تمام خواص مفید آب تربوز در شکل تازۀ این نوشیدنی است که در خانه سریع، آسان و ارزان تهیه می‌شود.

کالری کمی دارد
آیا در میان‌وعده‌ها شیرینی و میوۀ خشک می‌خورید؟ آیا در اواخرِ شب گرسنه می‌شوید؟ جایگزینیِ این مواد غذایی با آب تربوز بدون شکر بسیار مفید است. چرا که آب تربوز کالری بسیار کمی دارد، برای مبتلایان به کلسترولِ بالا هم خوب است، چربی ندارد و معده را پر می‌کند.

به درد عضلانی کمک می‌کند
تحقیقات اخیر نشان داده است که آب تربوز برای درمان کوفته‌گی عضلانی پس از ورزش در سالونِ ورزشی بسیار خوب است. ضربان قلب پس از ورزش را ثابت نگه می‌دارد، خستگی عضلانی را کاهش می‌دهد. وقتی تربوز قبل از ورزش مصرف می‌شود، برای تسکین عروقِ خونی و بهبود گردشِ خون مفید است؛ زیرا دارای یک اسیدآمینه به نام ال سیترولین است. بدن سیترولین را از تربوز به‌طور طبیعی دریافت می‌کند.
از سرطان پیش‌گیری می‌کند
مطالعات ثابت می‌کند که آب تربوز می‌تواند از سرطان پیش‌گیری کند. کارشناسان مصرفِ این میوه را به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی که با اثرات مخربِ رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند، توصیه می‌کنند. هم‌چنین آب تربوز می‌تواند از ابتلا به سرطان‌های مختلف از جمله سرطان پروستات و سرطان رودۀ بزرگ جلوگیری کند.

انرژی‌زاست
بسیاری از کارشناسان معتقدند که نوشیدنِ آب تربوز در صبحانه می‌تواند انرژی‌دهنده باشد. قند طبیعی و محتوای آب بالا در آب تربوز، نیازهای انرژی را در طول روز برطرف می‌کند. با این توضیحات نوشیدن یک پیاله آب تربوز برای بدن بسیار منفعت دارد.

استخوان‌ها را محکم می‌کند
آب تربوز برای جلوگیری از بسیاری از بیماری‌های مربوط به استخوان از جمله انواع مختلفِ ورمِ مفاصل خوب است. از آن‌جا که حاوی کلسیم است، می‌تواند به تقویت ساختار استخوان‌ها کمک کند.

برای بیماری‌های قلبی و عروقی
اگر شما ناراحتی قلبی دارید، مطمین باشید که برای حفظ سلامت قلب و عروق‌تان مصرف آب تربوز مفید است. آب تربوز شامل یک آنتی‌اکسیدان به نام لیکوپن است که التهاب رگ‌های خونی که منجر به سکتۀ قلبی و هم‌چنین افزایش فشارخون و مرض شکر می‌شود را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.