تلفات پولیس در برگمتال

گزارشگر:11 اسد 1393 - ۱۰ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3مقامات محلی در ولایت نورستان اعلام کردند که به دلیل درگیری میان نیروهای مخالف دولت افغانستان و نیروهای پولیس در ولسوالی برگمتال این ولایت ۱۱پولیس محلی کشته و سه نفر دیگر ناپدید هستند.
این مقام پولیس که خواسته نامی از وی برده نشود، به بی‌بی‌سی گفته که درگیری دیروز اتفاق افتاد و در ادامه افراد مسلح مخالف دولت ۶ خانه مربوط به نیروهای پولیس محلی را نیز آتش کشیده که در این حادثه سه غیرنظامی، شامل زن و کودک کشته شده‌اند.
حافظ عبدالقیوم، والی ولایت نورستان نیزکشته شدن چهار پولیس را در این درگیری تایید کرده و گفته که ارتباط این سربازان با مرکز ولایت قطع شده‌است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز با پذیرفتن مسوولیت این حمله تایید کرده که در این درگیری ۱۰ سرباز پولیس محلی را کشته‌اند.
عبدالحی ورشان، خبرنگار که خود از ولایت نورستان است، نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته، در درگیری ولسوالی برگمتال نورستان که از روزهای گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد به تعداد ۱۶ غیر نظامی کشته شده‌اند.
کشته شدن شهردار ولسوالی محمدآغه
در همین حال سخنگوی والی ولایت لوگر اعلام کرد که شهردار محمد آغه این ولایت توسط مردان مسلح شب گذشته کشته شدند.
دین محمد درویش گفت که ساعت ۱۱ شب گذشته مردان مسلح به منزل سیف‌الله شهردار ‹محمد آغه› حمله کردند و او در این درگیری زخمی شد و به دلیل شدت جراحت جان داد.
او افزود که در این درگیری خانم و دو دختر این شهردار نیز زخمی شدند.
به گفته مقامات تاکنون کسی مسوولیت این حادثه را نپذیرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.