دلیل عقب‌مانی غور: جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر

- ۱۱ جدی ۱۳۹۱

والی ولایت غور هنگام بازدید شماری از وزرای کابینه از این ولایت، گفت که جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر و نبود امنیت مانع عمدۀ عقب‌مانی این ولایت می‌باشد.
وزرای امور داخله، زراعت و مالداری و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و دو تن از نماینده‌گان غور، در سفری به ولایت چغچران، با مقام‌های محلی و مردم این ولایت دیدار کرده، وعدۀ همکاری بیشتر در زمینۀ توسعۀ این ولایت را سپرده‌اند.
سید انور رحمتی والی غور به وزرای کابینه گفته است: عدم نیروی کافی جهت تأمین امنیت، جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر، نداشتن سرک و برق کافی جهت فعال نمودن فابریکه‌ها و عدم توجه دولت در رشد زراعت و مالداری سبب عقب مانی این ولایت شده است.
او گفت: «در یکی از ولسوالی‌ها، ما ۳۰ نفر پولیس داریم، متأسفانه در بسیاری از ولسوالی‌های ولایت غور همین قسم یک تناسب نا برابر وجود دارد و خواهش ما این است تا پولیس ما حداقل به ۲۵۰۰ نفر افزایش یابد. ما در سرتاسر ولایت غور به این مشکل مواجه هستیم.»
آقای رحمتی از دولت مرکزی خواست تا ولایت غور را دیگر به فراموشی نسپارد و آن را در محراق توجه قرار دهد و در قسمت بازسازی و راه‌اندازی پروژه‌های انکشافی در این ولایت، اقدامات جدی نماید.
در همین حال، مجتبی پتنگ وزیر داخله افغانستان گفت: جهت تأمین امنیت بهتر ولایت غور، آن‌ها ازهیچ نوع تلاشی دریغ نخواهند ورزید. او تاکید کرد که حمایت مردم، علما و متنفذان از پولیس نهایت مهم است و تا زمانی‌که مردم از پولیس حمایت نکنند، پولیس به تنهایی نمی‌تواند وضعیت امنیتی را بهبود بخشد.
همچنان وزرای زراعت و مالداری و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی هر کدام به ترتیب روی نیازهای مردم ولایت غور صحبت نموده و وعده سپردند که این ولایت را از این به بعد در اولویت کاری‌شان قرار خواهند داد.
اما وزیر زراعت تاکید ورزید که سرک و برق از اولین نیازهای مردم ولایت غور است که باید به آن توجه صورت گیرد و از سوی دیگر وعده سپرد تا بر روند رشد زراعت و مالداری در این ولایت دقت بیشتر به خرچ دهد: «اگر برق نباشد، شما صنایع زراعتی تان را پیش برده نمی‌توانید. شما نمی‌توانید کار سردخانه و فابریکه پروسس شیر را با برق جنراتور به پیش ببرید و اگر فابریکه جوس ایجاد کنید با کدام انرژی کار آن را به پیش می‌برید، آن قدر قیمت برای تان تمام شود که اگر از خارج وارد کنید نسبت به آن ارزان تمام خواهد شد. واقعیت همین است، اگر سرک نباشد کارمند زراعت هم به این جا نمی‌آید.»
همچنان امیرزی سنگین وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت: در صورتی که امنیت در سراسر این ولایت تامین شود، وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی حاضر است تا خدمات مخابراتی را به تمام محلات این ولایت گسترش دهد. او همچنان روی فعال نمودن فایبر نوری در سال آینده تاکید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.