وزارت داخله افغانستان: دیگر افراد زیر ۱۸ سال در پولیس حضور ندارند

گزارشگر:12 اسد 1393 - ۱۱ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت داخله افغانستان اعلام کرد: هیچ کودکی دیگر در میان نیروهای پولیس ملی این داخله حضور ندارد و استخدام این افراد به صفر رسیده است.
نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله روز گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد: هیچ کودکی، که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد، در میان ۱۵۰ هزار عضو پولیس ملی این داخله وجود ندارد و استخدام این افراد به صفر رسیده است.
در همین حال، سازمان ملل متحد از تعهد افغانستان مبنی بر پایان دادن استخدام کودکان و بکارگیری آنان در نیروهای نظامی استقبال کرد و آن را گامی در بهبود وضعیت اجتماعی و امنیتی افراد کم سن و سال در این کشور عنوان کرد.
سازمان ملل و دولت افغانستان در سال ۲۰۱۱ میلادی توافق نامه‎یی را مبنی بر حمایت از کودکان آسیب دیده از جنگ و جلوگیری از استخدام افراد کم سن و سال در نیروهای امنیتی این کشور به امضا رساندند.
توافق‌نامه‎ یاد شده که از سوی نماینده‌گی سازمان ملل(یوناما) و صندوق کودکان این سازمان (یونیسف) به نام نقشه راه در ۱۵ بند به دولت افغانستان ارائه شد، از بکارگیری افراد کم سن و سال جلوگیری به عمل آورده و از کودکان جنگ زده در این کشور حمایت می‌کند.
یان کوبیش نماینده سازمان ملل در افغانستان ضمن تأکید بر اجرایی شدن این توافق‌نامه از سوی دولت افغانستان تصریح کرد در صورت تطبیق این برنامه، یک تغییر واقعی در زندگی کودکان این کشور به بار خواهد آمد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.