نیکولاس کی: گفت‌وگوهای «بین‌الافغانی» به‌زودی آغاز خواهد شد

- ۲۳ جدی ۱۳۹۸

نیکولاس کی، نمایندۀ ملکی ناتو برای افغانستان به خبرگزاری سلام‌وطندار گفته که صلح در افغانستان زمانی برقرار می‌شود که به حقوق زنان و حقوق بشر به گونۀ کامل توجه شود.
نمایندۀ ملکی ناتو با اظهار خوشبینی نسبت به روند صلح افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی می‌گوید: «شهروندان افغانستان تشنۀ صلح‌اند و از طالبان می‌خواهند تا به روند صلح بپیوندند.»
آقای کی می‌افزاید، حمایت منطقه‌یی از روند صلح افغانستان افزایش یافته و نیروهای امنیتی این کشور نیز نیرومندتر شده‌اند. او تأکید می‌کند که طالبان نمی‌توانند از راه نظامی و در میدان جنگ به پیروزی برسند.
به گفتۀ او، تمام آماده‌گی‌ها، پیشرفت‌ها و گفت‌وگوهایی که در سال گذشته انجام شده است، امسال نتیجه خواهند داد. او می‌افزاید، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به زودی آغاز خواهد شد.
سفیر ملکی ناتو برای افغانستان در حالی از آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خبر می‌دهد که حکومت افغانستان اعلام آتش‌بس از سوی طالبان را از پیش‌شرط‌های آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی گفته است.
طاهر زلاند، کارشناس وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی اعلام آتش‌بس سراسری حتمی است.
رابرت اوبراین، مشاور شورای امنیت ملی امریکا در یک مصاحبۀ تازه گفته است که ممکن است آمریکا و طالبان در سال جاری میلادی به صلح دست یابند.
به گفتۀ آقای اوبراین، حتی اگر توافق صلح به میان نیاید، امریکا آماده است تا نیروهای نظامی‌اش را در افغانستان کاهش دهد.

mandegar

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.