جنرال کمپبل: گزارش‌ها دربارۀ پیشروی طالبان اغراق‌آمیز است

گزارشگر:12 اسد 1393 - ۱۱ اسد ۱۳۹۳

فرمانده آیندۀ نیروهای ضربت ناتو در افغانستان گفت، گزارش‌ها مبنی بر اینکه هم‌زمان با کاهش تعداد نیروهای امریکایی و افزایش وظایف جنگی سربازان افغانی، شبه‌نظامیان طالبان پیشروی کرده و ریشه دوانده‌اند، واقعیت ندارند و تنها گزارش‌هایی تبلیغاتی هستند که در آن‌ها اغراق شده است.
به گزارش شبکه خبری ای.بی.سی، جنرال جان کمپبل که قرار است فرماندهی نیروهای ضربت ناتو در افغانستان را به عهده بگیرد، در پنتاگون به خبرنگاران گفت: شبه‌نظامیان طالبان به جای مبارزه و دریافت اعتبار از پیروزی‌هایی که نصیب آن‌ها نشده، درباره بازی بهتری صحبت می‌کنند.mnandegar-3
جنرال کمپبل به دوره فعالیت خود تحت عنوان معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خاتمه داده و قرار است اواخر ماه آتی میلادی برای به عهده گرفتن فرماندهی نیروهای ضربت به افغانستان برود.
گزارش شده است که شبه‌نظامیان طالبان از پایگاه‌های خود در مناطق دورافتاده جنوب کشور پیشروی کرده و مناطق استراتژیک اطراف کابل و همچنین دیگر نقاط افغانستان را تصرف کرده‌اند.
جنرال کمپبل گفت، بسیاری از این ادعاها براساس تبلیغات از سوی شبه‌نظامیان طالبان است که در تلاشند مردم افغان را دچار وحشت کرده تا از این شبه‌نظامیان حمایت کنند. وی افزود: طالبان در تلاش است تا با این حملات تماشایی آنچه را که نمی‌تواند از طریق انتخابات بدست آورد، کسب کند. طالبان باعث می‌شود تا افغانستان بهای سنگینی پرداخت کنند.
جنرال کمپبل گفت: البته نگرانی‌های بسیاری نیز در پی افزایش تعداد غیرنظامی‌هایی که مورد حمله قرار می‌گیرد و کشته می‌شوند، وجود دارد، اما تفاوت اساسی میان جنگ کنونی و زمانی که من در سال ۲۰۱۱ میلادی نیروها در افغانستان را فرماندهی می‌کردم، وجود دارد.
این مقام ارشد امریکا ادامه داد: طالبان در آن زمان می‌توانستند مناطق و مکان‌هایی را تصرف و حفظ کند اما در حال حاضر نیروهای امنیتی افغان معمولاً قادرند تا به سرعت مناطق تصرف‌شده را باز پس گیرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.