بزرگان قومی نورستان: طالبان مردم‎ را قتل عام کردند دولت بی‎توجه است!

گزارشگر:19 اسد 1393 - ۱۸ اسد ۱۳۹۳

شماری از بزرگان ولایت نورستان ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت به حملات شبه نظامیان طالبان هشدار دادند، ادامه این بی‌توجهی سبب بروز یک فاجعه در این ولایت خواهد شد.
شماری از بزرگان قومی ولایت نورستان روز گذشته در نشستی در کابل ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت به حملات شبه نظامیان طالبان هشدار دادند که ادامه این بی‌توجهی سبب بروز یک فاجعه در این ولایت خواهد شد.mnandegar-3
آنان در این نشست، خواستار انجام عملیات نظامی علیه طالبان شده و تأکید کردند که چندین ولسوالی این ولایت از سال‌ها قبل در محاصره طالبان قرار داشته و راه‎های ترانزیتی این مناطق مسدود می‎باشد.
محمد عارف نورستانی رییس مجمع نورستانی‎ها در این نشست تاکید کرد: دولت به حملات شبانه طالبان علیه مواضع مردم غیرنظامی بی توجه است و هیچ واکنش خاصی نداشته است.
به گفته وی، طالبان در ۳ سال گذشته، چندین مرتبه مردم مناطق کامدیش و برگمتال ولایت نورستان را قتل عام و بسیاری ازخانه‎های آنان را به آتش کشیده‌اند، اما دولت مرکزی با وجود تقاضای مکرر مردم مبنی بر عملیات نظامی علیه شبه نظامیان طالبان، هیچ‎گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
عبدالرازق حیدری یکی از بزرگان قومی نورستان نیز در این نشست گفت: مردم ولایت نورستان از حملات شبه نظامیان طالبان به سطوح آمده که در آخرین مورد در روز دوم عید سعید فطر در نتیجه حمله گروه طالبان، ۱۱ پولیس، ۱ زن و ۱ کودک کشته و ۳ پولیس دیگر به اسارت گروه طالبان درآمدند.
عملیات گسترده علیه شبه نظامیان طالبان، ایجاد پاسگاه‎های امنیتی و افزایش تشکیلات پولیس محلی، از خواسته‎های اصلی این بزرگان بود که در این نشست به آن تأکید شد.
آنان هشدار دادند در صورتی عملی نشدن این خواست‎ها این ولایت شاهد فجایع بزرگتری به دست شبه نظامیان طالبان خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.