چهار کشته و ۳۵ زخمی در حملۀ انتحاری ناحیۀ ششم کابل

گزارشگر:20 اسد 1393 - ۱۹ اسد ۱۳۹۳

در حملۀ انتحاری بالای کاروان نیروهای خارجی در ناحیۀ ششم شهر کابل، چهار غیرنظامی جان باخته‎ و بیش از ۳۵ تن دیگر زخم برداشته اند.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در صفحه تویتر خود گفته است که حوالی ساعت ۱۱:۳۰ روز یک شنبه کاروان نیروهای خارجی هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت. به گفته او در این حمله چهار فرد ملکی کشته و ۳۵ تن دیگر زخمی شده اند.mnandegar-3
نیروهای بین المللی زیر فرماندهی ناتو تا حالا در مورد این واقعه ابراز نظر نکرده اند. این نیروها تا آخر سال جاری میلادی ماموریت جنگی خود را در افغانستان بعد از ۱۳ سال پایان می‌دهند.
سخنگوی گروه طالبان مسوولیت این حمله را که در سرک دارالامان صورت گرفت، به عهده گرفته است.
احمد شاه، یک دکاندار در محل حادثه به خبرگزاری فرانس پرس گفت: «من چندین نفر خون آلود را در این جا دیدم. انفجار بزرگ بود و کلکین‌های ما شکستند. چندین موتر تخریب شدند».
شمار نیروهای بین‌المللی در افغانستان که زمانی به ۱۵۰ هزار تن می‌رسید حالا به ۴۴۳۰۰ تن کاهش یافته است. بعد از ختم ماموریت جنگی، اگر توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن امضا گردد، حدود ۱۰ هزار سرباز امریکایی و ناتو برای مشوره دهی و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور باقی خواهند ماند.
همزمان با جنجال‌های انتخاباتی در کابل، گروه طالبان حملات خود را در این کشور افزایش داده اند. با وجود این، از زمان کاهش عملیات‌ نیروهای خارجی و به عهده گیری مسئولیت‌ها توسط افغان‌ها، شمار حملات بر نیروهای خارجی و تلفات آن‌ها کاهش یافته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.