امروز بررسی شش‌هزار صندوق رأی سرنوشت‌ساز آغاز می‌شود

گزارشگر:25 اسد 1393 - ۲۴ اسد ۱۳۹۳

کمیسیون انتخابات امروز تفتیش و بازشماری حدود شش هزار صندوق رای مشخص‌شده از سوی دو ستاد انتخابات ریاست جمهوری را آغاز خواهد کرد.
این شش هزار صندوق رای تا به حال تفتیش نشده بودند، بعد از تفتیش و بازشماری، نتیجه آن‌ها شامل نتیجه نهایی انتخابات خواهد شد.
نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون انتخابات می‌گوید که این تفتیش و نتیجه آن برای هر دو ستاد ‹سرنوشت ساز› خواهد بود.mnandegar-3
آقای نور می‌گوید که هر دو ستاد هر یک سه هراز صندوق رای را برای تفتیش ویژه مشخص کرده اند.
به گفته آقای نور، ماده ۱۶ از معیارهای ۱۶ گانه بررسی رای، به شکل جدی روی این صندوق‌ها عملی خواهد شد.
ماده ۱۶ معیار بررسی آرا می‌گوید که آراء محلاتی که ۱۰۰ درصد یا بیشتر از ۱۰۰ درصد از دور اول انتخابات تفاوت داشته باشد، تفتیش جدی می‌شود.
تفتیش و بازشماری ۶ هزار صندوق رای مورد تایید هر دو ستاد قرار گرفته است و مربوط به ولایت‌ها و محلاتی هست که در مورد تقلب در آن ولایت ها ادعاهای زیادی وجود دارد.
تا به حال ۹۰۰۰ صندوق، ۳۹ درصد از حدود ۲۳ هزار صندوق رای تفتیش شده است.
کمیسیون انتخابات می‌گوید حالا شمار تیم‌های کاری را نیز از ۲۰۰ به ۲۶۰ تیم افزایش داده اند و بزودی سرنوشت همه‌ای صندوق‌های رای مشخص خواهد شد.
روز پنجشنبه رییس‌جمهور افغانستان یک بار دیگر تاکید کرد که تا آخر ماه اوت یعنی تا ۱۵ روز دیگر سرنوشت انتخابات افغانستان روشن شود و رییس جمهور و حکومت جدید به کارش آغاز کند.
در عین حال، کمیته مشترک دو ستاد به منظور ایجاد حکومت «وحدت ملی» نیز سرگرم گفت‌وگو در مورد ساختار و تقسیم صلاحیت‌ها در دولت آینده هستند که تا هنوز به نتیجه نرسیده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.