امریکا: اکثر نیروهای تکمیلی ما از افغانستان خارج شده‌اند

- ۳۱ سنبله ۱۳۹۱

وزیر دفاع امریکا اعلام کرد در حال حاضر بیشتر نیروهای تکمیلی امریکا که به دستور باراک اوباما برای جلوگیری از افزایش خشونت‌های افغانستان در این کشور استقرار یافته بودند، از افغانستان خارج شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، لیون پانه‌تا، وزیر دفاع امریکا اعلام کرد این نیروهای تکمیلی به اهداف خود مبنی بر دگرگون کردن وضعیت و تغییر روند اقدامات طالبان و افزایش قابلیت‌های نیروهای امنیت ملی افغانستان رسیده‌اند.
پانه‌تا که این مساله را نقطه عطفی نامید، گفت که نیروهای امریکا در افغانستان در راه رسیدن به اهداف خود هستند.
وزیر دفاع امریکا اعلام کرد که جنرال جان آلن، فرمانده ارشد نیروهای امریکا در افغانستان گفته است که نیروهایی‌که او بر سر کار گماشته است برای انجام ماموریت‌های امریکا از توانایی‌های لازم برخوردار هستند.
این اقدام امریکا مبنی بر خروج نیروهای ایتلاف از افغانستان با افزایش حملات خودی نیروهای افغان به هم‌رزمان امریکایی خود صورت گرفته است.
این مساله موجب شده است تا برنامه‌های ناتو مبنی بر انتقال وظایف امنیتی و قدرت به نیروهای پولیس و ارتش افغانستان که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به طور کامل انجام شود، زیر سوال برود.
هدف امریکا از استقرار نیروهای تکمیلی در افغانستان ایجاد فضا و زمان مناسب برای نیروهای افغان بود تا بتوانند کنترل امور را در دست گرفته و اجازه ندهند تا شبه‌نظامیان طالبان دوباره در افغانستان قدرت گرفته و این کشور را به مکانی امن برای گروه‌های تروریستی تبدیل کنند. امریکا همچنین امیدوار بود تا بتواند از این طریق طالبان را به مذاکرات صلح بکشاند.
فرماندهان ارتش امریکا اعلام کرده‌اند که دستاوردهای بسیاری علیه طالبان به دست آورده‌اند و قدرت را در این منطقه که زمانی تحت کنترل طالبان بود به دست گرفته‌اند. پانه‌تا نیز اعلام کرده که حملات خودی نیروهای خودسر افغان آخرین تلاش‌ها و نفس طالبان است.
وزیر دفاع امریکا در حالی این اظهارات را ایراد کرد که مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا نگرانی خود را از تاثیر حملات خودی بر از بین بردن فضای اعتماد موجود ابراز کرده و گفته که این حملات تهدیدی جدی برای مبارزات جنگی ناتو است و گفته که «یک چیزی باید تغییر کند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.