یک پلیس پنج همکار خود را در ولایت هلمند کشت

گزارشگر:1 سنبله 1393 - ۳۱ اسد ۱۳۹۳

یک مقام پلیس ولایت هلمند در جنوب افغانستان اعلام کرد که ۵ سرباز پلیس، در ولسوالی گرشک توسط یک همکار افغان خود ابتدا مسموم شدند و سپس به قتل رسیدند.
او که خواست نامش فاش نشود، به بی‌بی‌سی گفت: «شب گذشته یک سرباز پلیس که با نیروهای مخالف دولت افغانستان به صورت تلفنی ارتباط داشته، ابتدا در غذای پنج همکار خود، شامل چهار سرباز و یک درجه دار، سم می‌ریزد و بعد همه را به قتل می‌رساند.»mnandegar-3
این مقام پلیس گفت که این سرباز مهمات و اسلحه همکاران خود را نیز با خود برده است.
عمر زواک، سخنگوی والی ولایت هلمند نیز با تایید کشته شدند این پنج سرباز پلیس، به بی‌بی‌سی گفت که تحقیق درباره نحوه کشته شدن این افراد جریان دارد و بعد از اتمام بررسی نحوه کشته شدن آنان رسما اعلام خواهد شد.
مقامات محلی در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان نیز به تاریخ ۱۵ اسد امسال اعلام کرده بودند که در ولسوالی ترینکوت در مرکز این ولایت یک سرباز پلیس، ۷ همکار افغان خود را ابتدا مسموم و بعد شش نفر آنان را به ضرب گلوله کشته و یک نفر را زخمی کرد.
۱۴ اسد نیز در اثر تیراندازی یک فرد در لباس ارتش افغانستان به کارمندان یک دانشگاه نظامی در کابل و همکاران خارجی آنها، یک جنرال امریکایی کشته و ۱۵ نفر از جمله فرمانده دانشگاه و یک جنرال آلمانی زخمی شدند.
جنرال هارولد گرین، بلند پایه ترین مقام نظامی بین المللی بود که از زمان سقوط گروه طالبان در سال ۲۰۰۱ در افغانستان کشته ‌شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.