کامرون: حضور رییس‌جمهور جدید افغانستان در نشست ناتو الزامی است

گزارشگر:9 سنبله 1393 - ۰۸ سنبله ۱۳۹۳

نخست وزیر انگلیس از کاندیداهای ریاست‌جمهوری افغانستان خواست تا اختلافات خود را کنار گذاشته و برای حل بحران این کشور با یکدیگر همکاری کنند و تأکید کرد که رییس‌جمهور جدید افغانستان باید در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حضور یابد.
دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس گفت: کاندیداهای ریاست‌جمهوری افغانستان باید اختلاف‌‌های به وجود آمده را حل کرده و در جهت کاهش و نابودی بحران‌های این کشور بکوشند و سعی کنند فضای خالی سیاسی افغانستان را پر کنند.mnandegar-3
دیوید کامرون تأکید کرد: کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری افغانستان در مورد چگونگی حکومت و ایجاد حکومت وحدت ملی، باید بر مبنای توافقی که با حضور جان کری وزیر امور خارجه امریکا صورت گرفت عمل کنند.
وی افزود: دو کاندیدای انتخابات افغانستان باید برای ایجاد حکومت وحدت ملی و دموکراتیک تلاش کنند تا جامعه جهانی نیز به آن‌ها اعتماد کرده و در رأس آن انتخابات این کشور مشروعیت یابد.
کامرون اذعان داشت: رییس‌جمهور جدید افغانستان باید در نشست سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) حضور یافته و بازگو کننده دست‌آوردها و تلاش‌های دهه اخیر افغانستان به جهان باشد و برنامه جدید خود را برای این کشور اعلام نماید.
نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو هفته آینده در ۱۳ سنبله در ولز برگزار خواهد شد و حضور رییس‌جمهور افغانستان در این نشست ضروریست.
با این حال، هنوز دو کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان یعنی عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی به توافق نرسیده‌ و در روزهای گذشته اختلافات میان دو تیم انتخاباتی این کشور به اوج خود رسیده است، تا جایی که تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله دیگر در محل کمیسیون بررسی و ابطال آرای انتخابات حضور نیافت تا به گفته هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان این کشور با بن‌بستی جدید در سیاست داخلی خود روبرو شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.