بحران انتخابات زنده‌گی مردم را به‌‌شدت مختل کرده است

گزارشگر:11 سنبله 1393 - ۱۰ سنبله ۱۳۹۳

بحران سیاسی که به دنبال برگزاری انتخابات افغانستان به وجود آمده است، زنده‌گی مردم به‌خصوص اوضاع اقتصادی و امنیتی را مختل کرده و به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، افزایش قیمت‌ها و توقف اجرای بسیاری از طرح‌ها و کساد بازار نشان دهنده شکننده‌گی اوضاع شهروندان است.mnandegar-3
یکی از شهروندان گفت: من نگران به هم ریختن اوضاع هستم و نمی‌توانم بخوابم. مردم از من قرض گرفته‌اند و بیم آن دارم که اوضاع اقتصادی متشنج شود. من به بهبود اوضاع تردید دارم و می‌ترسم اوضاع از این که هست بدتر شود.
مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت افغانستان گفت: بدون شک تاخیر در اعلام نتایج انتخابات افغانستان همه امور را تحت الشعاع قرار داده است. میزان صادرات و واردات کاهش یافته است و آمار و ارقامی که ما دریافت می‌کنیم بسیار نگران کننده است.
در ادامه گزارش آمده است: اوضاع امنیتی هم وضع بهتری از اوضاع زنده‌گی مردم ندارد. میزان جرم و جنایت در افغانستان افزایش یافته است و میزان خشونت نیز در برخی از ولایات این کشور رو به افزایش گذاشته است. با این حال اختلافات سیاسی بدون توجه به نیازهای شهروندان در حال افزایش است.
یکی از شهروندان گفت: نامزدها بر سر قدرت نزاع می‌کنند. آیا از مشکلات مردم اطلاع دارند و آیا می‌توانند به خیابان بیایند و اوضاع زنده‌گی مردم را ببینند؟ آنها در فکر رسیدن به قدرت هستند و اوضاع مردم برای آنها اهمیتی ندارد.
خبرنگار الجزیره ادامه داد: به دنبال مجادلاتی که باعث تشدید بحران‌های سیاسی شده است، بیشتر مردم افغانستان اعتماد خود را به درایت بخش اعظم سیاستمداران از دست داده اند. پیامدهای تجربه دموکراتیک و سیاست افغانستان پس از برگزاری اولین انتخاباتی که با نظارت افغان‌ها همچنان اوضاع کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌‌‌دهد. نتایج این انتخابات هنوز اعلام نشده است و مردم بیم آن دارند که اوضاع از این که هست بدتر شود و کشور به سمت بحران‌های جدیدتری کشیده شود و بر مشکلات زیادی که این کشور به دوش می‌کشد، بیفزاید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.