جنرال بسم‎الله محمدی وزیر دفاع ملی: دست‎آورد نشست ویلز بیشتر از توقع ما بود

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۳

وزیر دفاع ملی می‌گوید که در نشست سران ناتو در ویلز روی کمک یک میلیارد دالری به افغانستان تعهد صورت گرفته است.
جنرال بسم‌الله محمدی در پایان بحث‌های نشست ویلز دربارۀ افغانستان گفت حکومت این کشور بیشتر از آنچه که از نشست سران ناتو توقع داشت، به‌دست آورده است.
بسم‌الله محمدی می‌گوید mnandegar-3که رییس‌جمهور امریکا در اجلاس مربوط به افغانستان در نشست سران ناتو اعلام کرد که این سازمان سالانه یک میلیارد دالر بیشتر از مبلغی که قبلاً وعده سپرده شده بود، به نیروهای نظامی افغانستان کمک می‌کند. آقای محمدی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت که اکنون حمایت مالی ناتو با نیروهای نظامی افغانستان افزایش یافته است و افغانستان سالانه پنج اعشاریه یک میلیارد دالر را از ناتو به دست خواهد آورد. به اساس توافقی که در نشست سران ناتو در شیکاگو در سال ۲۰۱۲ شده بود، ناتو سالانه مبلغ چهار اعشاریه یک میلیارد دالر را به نیروهای نظامی افغانستان کمک می‌کرد، اما در این نشست، یک میلیارد دالر بر این مبلغ افزوده شده است.
بیشتر کمک‌های نظامی به نیروهای افغان که در نشست شیکاگو وعده سپرده شده بود، از جانب ایالات متحده کمک می‌شد. اکنون رییس جمهور امریکا اعلام کرده است که یک میلیارد دالر بر این مبلغ افزوده می‌شود.
آقای محمدی ادامۀ حمایت جامعۀ بین‎المللی از نیروهای امنیتی کشور را مهم خواند.
مبلغ چهار اعشاریه یک میلیارد دالر کمک نظامی ناتو به افغانستان، برای در حدود ۲۳۸ هزار نیروی نظامی افغانستان در نظر گرفته شده بود و با توجه به افزایش شمار نیروهای نظامی به ۳۵۲ هزار، مقامات افغان از کمبود منابع مالی شکایت می‌کردند. در آخرین مورد، وزیر مالیه افغانستان، آقای زاخیلوال نیز از کمبود بودجه کافی برای تامین هزینه‌های نیروهای امنیتی سخن گفته بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.