کرزی: متجاوزین به‌صورت علنی اعدام شوند/ دادستانی کل: حادثۀ پغمان در تاریخ افغانستان بی‎سابقه بوده است

گزارشگر:16 سنبله 1393 - ۱۵ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3مسوولان دادستانی کل افغانستان از نهادهای عدلی و قضایی می‌خواهند تا متهمان قضیۀ ولسوالی پغمان کابل را به اشد مجازات محکوم نمایند.
بصیر عزیزی سخنگوی دادستانی کل روز گذشته طی یک نشست خبری در کابل، حادثۀ ولسوالی پغمان را یک حادثه بی‌سابقه در تاریخ افغانستان خواند.
آقای عزیزی تصریح نمود که در قضیۀ ولسوالی پغمان، ده نفر دخیل بوده اند که هفت تن از آنان از سوی پولیس ملی بازداشت شده و پرونده‌های این افراد تکمیل و صبح امروز(دیروز) به داگاه عالی فرستاده شده است.
بر اساس معلومات وی، دادستانی کل که پرونده‌های ۷ تن ازعاملین قضیۀ پغمان را به دادگاه عالی محول نموده، براى چهار تن از این افراد خواستار اشد مجازات (اعدام) و سه تن دیگر آنان حبس طویل شده است.
مجرمین حادثه پغمان، بصورت علنی اعدام شوند
رییس جمهور کرزی خواهان اعدام مجرمین حادثۀ پغمان بصورت علنی شد.
رییس جمهور کرزی طی یک نشست با فعالان زن در ارگ ریاست جمهوری گفت: هر چند در جریان دوره کاری‌اش مخالف اعدام بوده است؛ اما برای مجرمین حادثۀ پغمان خواستار اعدام شده است.
رییس جمهور گفته است که هر چه زودتر باید حکم اعدام به طور علنی بالای این افراد تطبیق گردد.
این اظهارات در حالی مطرح ‌ردد که چندی قبل، یک گروه ۱۰ نفری مسلح بالای چند موتر خانواده‌ها در ولسوالی پغمان که از یک محفل عروسی به سوی خانه های شان در حرکت بودند؛ هجوم بردند و بالای زنان تجاوز گروهی انجام دادند.
به گفته مقامات امنیتی، از میان این ۱۰ نفر، ۷ تن آنان بازداشت شده و ۳ تن دیگر آنان از ساحه متواری شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.