در مراسم گرامی‌داشت از هفته شهید در زون غرب کشور: آرمان شهید مسعود پایداری نظام مردم‌سالار بود

- ۲۱ سنبله ۱۳۹۳

هرات
mnandegar-3از هفته شهید و سیزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور طی همایش‌های جداگانه در ولایت‌های فراه، غور و هرات گرامی‌داشت به عمل آمد.
صدها تن از متنفذین قومی، شخصیت‌های جهادی و مقام‌های محلی ولایت هرات طی یک همایش بزرگ از هفتۀ شهید و سیزدهمین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور در مرکز شهر هرات گرامی‌داشت به عمل آوردند.
شماری از برگزارکننده‌گان همایش تجلیل از هفتۀ شهید در هرات، از عدم توجه و کم‌کاری حکومت افغانستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته شهید انتقاد نمودند.
در همین حال شماری از متنفذین و شخصیت‌های جهادی هرات تجلیل از هفته شهید را وظیفه مردم و دولت افغانستان دانسته وآن را نیازی برای شناخت جوانان از رشادت‌های شهدای کشور بیان داشتند.
اشتراک کننده‌گان این همایش هم‌چنان از بی توجهی حکومت در اتخاذ آمادگی‌ها برای برگزاری مراسم هفته شهید نیز انتقاد نمودند.
گفتنی است همایش گرامی‌داشت از هفته شهید و یادبود از سیزدهمین سالروز شهادت قهرمانی ملی کشور تحت تدابیر شدید امنیتی درهرات برگزار شد.
فراه
هم‌چنان، در مرکز شهر فراه دیروز از سیزدهمین روز سالگرد شهادت قهرمان ملی و هفته شهید طی محفل باشکوهی گرامی‌داشت به عمل آمد.
در این محفل صدها تن از مجاهدین، سران قوم، اعضای جامعه مدنی، دانشگاهیان و کارمندان دوایر دولتی اشتراک کرده بودند.
محمدعمرشیرزاد والی فراه این روز را نقطه کوبنده به دشمنان کشور در تاریخ افغانستان محسوب بیان داشت.
والی فراه یکی از آرزوهای بزرگ شهید احمد شاه مسعود را پایداری نظام مردمسالار در کشور دانست و گفت: از هر دو نامزد ریاست جمهوری می‌خواهیم که به این حالت را هرچه زود خاتمه دهند؛ زیرا این وضعیت غیر قابل تحمل است.
غور
از هفتۀ شهید و سیزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور در ولایت غور نیز گرامی‌داشت به عمل آمد.
مسوولان دولتی این ولایت گفته اند که افغانستان طی سال‌ها و قرن‌های مختلف، دارای حس و انگیزۀ شهید پروری بوده و این راه هم‌چنان ادامه دارد.
سیدانور اعلا رحمتی، والی غور در مراسمی که به بزرگ‌داشت از هفتۀ شهید برگزار شده بود بیان کرد: بالاترین ارزش برای مردم افغانستان، اسلام و شهادت در راه راستین این عقیده است.
والی غور افزود: دین مبین اسلام برای پیروان خود درس آزادگی و خود ایستادگی آموخته و همین آرمان‌ها است که شهادت باوری را به وجود آورده است.
شمار زیادی از مسوولان مردمی و دولتی ولایت غور، پاس‌داشت از مقام بزرگ شهید را وظیفۀ هر مسلمان وطن‌دوست عنوان کردند.
آنان گفتند که افغانستان همه روزه در راه صلح و آرامش خود شهیدان زیادی را تقدیم می‌کند و جایگاه و مقام آنان نباید در نزد مردم، نادیده گرفته شود.
از هفتۀ شهید و سالروز شهادت قهرمان ملی افغانستان همه ساله در سراسر افغانستان گرامی‌داشت می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.