استاد عطا محمد نور: زنده‌گی با ذلت، معامله و پذیرش تقلب را نمی‌خواهم

گزارشگر:29 سنبله 1393 - ۲۸ سنبله ۱۳۹۳

استاد عطا محمد نور والی بلخ و از رهبران تیم اصلاحات و همگرایی گفته است که «به قیمت خون‌شان» اجازه نخواهند داد حکومت تقلبی روی کار آید.
والی بلخ اواخر هفتۀ گذشته با توجه به بی‎نتیجه ماندن مذاکرات دو تیم انتخاباتی با نشر اعلامیه‎یی گفت که هر گزینۀ دیگر را بر حکومت برآمده از تقلب و جعل، ترجیح می‎دهند.
در این اعلامیه خطاب به مردم آمده است: mnandegar-3به خوبی درک می‌کنید که حلقه‌های معین در تبانی با بخشی از حکومت افغانستان، هر روز به بهانه‌های مختلف با ادعای پیروزی و با اتکاء به آرای تقلبی و صندوق های مملو که توسط شماری از مسولان ارشد و کارمندان کمیسیون انتخابات، زورمندان و مسولان حکومتی برخی ولایات پرکاری شده است، وقت ملت و فرصت‌های ارزشمند این سرزمین را به هدر می‌دهند.
در این اعلامیه آمده است: از سوی دیگر آن‌هایی‌که با سرنوشت مردم بازی کرده‌اند و هر روز تلاش می‌ورزند صبر و حوصله ملت را به آزمون گیرند، بدون درک عمیق و منطقی از حرکت‌های مدنی و روش‌های دموکراتیک، این حرکات را با جنگ و خشونت برابر می‌شمارند و از عملی‌شدن آن هشدار می‌دهند.
براساس این اعلامیه، با توجه به نکات فوق و با تکیه بر ذات اقدس الهی و همان‌گونه که بارها تعهد کرده‌ام که از رأی و اراده واقعی مردم افغانستان به نفع هرتیمی‌که به کار رفته باشد، با کمال صداقت و پایداری، دفاع و حراست می‌کنم، همچنان استوار و بر عزم خویش متین هستم. هموطنان عزیزم با شناختی که از من دارند، می‌دانند که هرگز پایم در برابر باطل نلرزیده است و کمرم در برابر هیچ قدرت و زورمندی فرو نیامده، در مبارزه با بزرگترین قدرت‌های دنیا برای آزادی کشورم بدون ترک این سرزمین، جهاد و مقاومت نموده ام، نه پرتاب شده‌یی هستم و نه رانده‌شده‌یی؛ بلکه از مردم و درمیان مردم و شریک خوشی و غم آن‌ها. راهی را که برگزیده‌ام نه برای خودم و موقف شخصی بل‌که برای سربلندی مردم عزیزم و رهایی از فزون خواهی‌ها و حق تلفی‌ها بوده است. در این راه استوار و متین به پیش می‌روم و اعلام می‌دارم که امروز نیز بدون هراس از این و آن و استوار و قامت بر افراخته، بدون جبن، بدور از تن‌دادن به هر معامله‌یی، آماده هستم تا پای جان و ریختاندن و فدا کردن خونم در قدم‌های مردم، برای مردم و سرزمینم، به هدف حفظ ارزش‌های دموکراسی و مردم سالاری، برای تثبیت حقانیت و جایگاه حق خود ارادیت مردم و برای مقابله با تقلب و مشروعیت بخشی آن به جای دموکراسی، مبارزه پیگیر و تلاش فراگیر نمایم.
در این اعلامیه آمده است: خوشبختم که در این راه و برای حصول حق مردم و راه‌اندازی حرکت‌های سبز و نارنجی، نه تنها خودم، مردم و هم باورانم که شخصیت‌های ملی و فرزانه‌یی چون جناب صلاح‌الدین ربانی رییس جمعیت اسلامی افغانستان، استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، فرماندهان شجاع و معروف و شخصیت‌های با نفوذ کشور چون میر امان الله خان گذر، الحاج حضرت علی، میرویس یاسینی و جمعی از وکلاء، فرماندهان و شخصیت‌های با نفوذ مشرقی، امرالله خان صالح رهبر روند سبز، کلیم الله خان نقیبی و جمعی از شخصیت‌های پر نفوذ حوزه قندهار و هلمند، داکتر محمد ابراهیم ملکزاد و شماری از شخصیت‌های معروف و با نفوذ غور و حوزه جنوب غرب، ملا عزت الله عاطف رییس شورای سرتاسری عرب‌ها و از شخصیت‌های با نفوذ کشور، جمعی از شخصیت‌های با نفوذ و تاثیر گذار ولایات هرات، بادغیس و فراه، فرمانده جان احمد خان و جمعی از شخصیت‌ها، بزرگان و مردم شمالی (پروان، کاپیسا و پنجشیر)، جنرال ضیاء الدین گردیزی و شماری از شخصیت‌ها و فرماندهان تاثیر گذار حوزه جنوب شرق، شخصیت‌ها، وکلای مردم، فرماندهان معروف و عام مردم حوزه‌های مرکزی، هزاره جات، شمال، شمال شرق، جنوب، جنوب غرب، جنوب شرق و در کل بخش اعظم از مردم افغانستان، همراه و هم صدای ما هستند.
همچنان استاد عطا در این اعلامیه هشدار داده است: می‌خواهم یکبار دیگر با تکرار تعهدات قبلی خود، اذعان و مجدداً تعهد بدارم که ما برای پاسداری از حق، رأی و اراده شما با قیمت جان و خون خود، آماده و ایستاده‌ایم. پا های مان نمی‌لرزد و تن به معامله و ذلت نمی‌دهیم. ترجیح می‌دهیم که یک روز زنده بمانیم و آبرومند بمیریم, اما نه صد سال زنده‌گی با ذلت و معامله و پذیرش تقلب.
بر بنیاد این اعلامیه، پرسش به پاسخ این‌که چه زمانی این حرکت‌ها عملی خواهد شد، نزدیک شده است، تیم رقیب با به نمایش گذاشتن بی‌اراده‌گی و عدم صداقت‌شان در مذاکرات و نداشتن تمایل عملی در تشکیل حکومت وحدت ملی و پشت پا زدن به خواست‌های مشروع و مردمی تیم اصلاحات و هم گرایی، در فکر آن اند که با تقلب بر شانه‌های مردم سوار شوند و کرسی ریاست جمهوری هم حق بلامنازع شان است که باید حصول کنند اگر چه با فریب و رأی گوسفندی.
استاد عطا در این اعلامیه گفته است: آنان هر لحظه با رد خواست‌های ما، زمینه را برای حرکت‌های مردمی فراهم کرده اند و آخرین میخ را بر تابوت دموکراسی می‌کوبند.
در پایان این اعلامیه گفته شده است که تیم اصلاحات و هم گرایی در هردو دور برنده انتخابات و مستحق حقیقی کرسی ریاست جمهوری است، این حق نه دادنی که گرفتنی است. ذهنیت‌سازی‌ها و تبلیغات سوء رقیبان را نادیده گرفته و چیزی بیش از یک برنامه مدون برای فریب ذهنیت عمومی و ترویج تقلب و مشروعیت بخشیدن به فریبکاری، نشمارید.
او همچنان گفته که بگذارید تکرار کنم که خون ما فدای حق خواهد شد و حق مردم و اراده آنها خط سرخ و درشتی است که عبور از آن مقابله و صف حق و باطل را در عمل و در قالب حرکت‌های سبز و نارنجی می‌گسترد. حرکتی که به موج عظیمی مبدل خواهد شد و بنیاد تقلب کاران و حامیان آنان را برخواهد کند.
تذکر این نکته لازمی و به عنوان رفع مسوولیت خواهد بود که عواقب هرگونه اقدامات مردمی، بدوش آنانی است که یا حرکت‌ها و خواست‌های مردم را نادیده گرفته اند و یا خود را برای سرکوب مردم، ملزم می‌دانند.
در پایان این اعلامیه آمده است: فرجامین سخنم این‌که وقتی تیم اصلاحات و هم‌گرایی با وجود داشتن رأى مشروع و حقیقى مردم و برنده‌بودن در هردو دور از رسیدن به حق‌شان باز داشته می‌شوند، ما هم به هیچ صورت اجازه نمی‌دهیم، تقلب کاران به کرسی ریاست جمهوری جلوس کنند و هر گزینه دیگر به غیر از حکومت تقلبی را بهتر و موجه تر می‌شماریم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.