سفر غیر منتظرۀ کریمی و کمپبل به اسلام‎آباد افغانستان و پاکستان به یک‎دیگر در راستای مبارزه با تروریسم اطمینان دادند

گزارشگر:چهار شنبه 3 جدی 1393 - ۰۲ جدی ۱۳۹۳

یک هفته بعد از حادثه تروریستی طالبان پاکستان به مدرسه پیشاور و سفر ناگهانی فرمانده ارتش پاکستان به کابل یک روز بعد از این حمله، فرمانده ارتش افغانستان به همراه فرمانده نیروهای آیساف روز سه شنبه وارد اسلام آباد شدند.
سفر جنرال شیرمحمد کریمی و جنرال جان کمپبل به پاکستان و دیدار آنها با جنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان، سفری از پیش اعلام نشده بود و به احتمال بسیار زیاد برای ادامهmnandegar-3 گفت‌وگوهای دو کشور درخصوص حادثه تروریستی پیشاور انجام شده است.
فرماندهان ارتش دو کشور در دیداری که دیروز در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شد، به یکدیگر درخصوص ادامه تلاش‌ها و همکاری برای مقابله با تروریسم اطمینان دادند.
روز چهارشنبه گذشته و یک روز پس از حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور که باعث کشته شدن بیش از ۱۳۰ دانش آموز شد، جنرال راحیل شریف بدون اعلام قبلی به کابل سفر کرد تا درباره این حادثه و موضوعاتی امنیتی، با مقامات عالی دولت و ارتش افغانستان گفت‌وگو کند.
به گزارش منابع آگاه، عمر نارای یکی از فرماندهان طالبان پاکستان، طراح اصلی حمله تروریستی به مدرسه پیشاور بوده و در جایی در افغانستان مخفی شده است و سفر هفته گذشته عالی‌ترین مقام ارتش پاکستان به کابل، برای گفت و گو درباره حادثه تروریستی پیشاور انجام شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.