دختر با این ویژه‌گی‌ها ممکن است مجرد بماند!

گزارشگر:1 میزان 1393 - ۳۱ سنبله ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3دخترهای انحصارطلب تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زنده‌گی‌شان به آن‌هاست، و اگر او کوچک‌ترین توجهی به دیگران یا به مسایل و جنبه‌های دیگر زنده‌گی‌اش بکند، اوقات‌شان تلخ می‌شود. حتا ممکن است تبدیل به افرادی کنترل‌گر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.
البته در ابتدای آشنایی، خودبه‌خود طرف مقابلِ ما تمام زنده‌گی‌مان می‌شود؛ اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند، ما را از کار و زنده‌گی می‌اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبۀ بسیار مهمی از زنده‌گی‌اش است، لازم است به خانواده‌اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایقِ دیگرش هم به اندازۀ خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیتِ خودش به عنوان یک انسانِ مستقل. این دخترها جلو رشد و پیشرفتِ همسرشان را می‌گیرند، وهیچ مردی هم این را نمی‌خواهد.

۶ـ دخترهای خودباخته
دخترهای خودباخته را حتماً می‌شناسید: آن‌ها به خاطر رابطۀشان از همه‌چیزشان می‌گذرند و حاضرند تمام زنده‌گی‌شان را برای طرفِ مقابل‌شان فدا کنند. آن‌ها از خود گذشته‌هایی هستند که همیشه در دسترس‌اند، هرگز ناراحت و دل‌خور نمی‌شوند، همیشه دنبال راضی کردن طرفِ مقابل‌اند، هیچ اولویتی برای خودشان قایل نیستند، از نیازهای خودشان می‌گذرند تا به نیازهای مرد زنده‌گی‌شان برسند، به فکر رشد و پیشرفتِ شخصی نیستند و بالاخره همۀ زندگی‌شان در رابطۀشان خلاصه می‌شود.
این نوع دخترها همۀ این کارها را به خاطر خشنود کردنِ طرف مقابل انجام می‌دهند، اما برعکس آن‌چه خودشان فکر می‌کنند، به جای راضی کردن طرف مقابل، او را از خود می‌رانند. آن‌ها در نهایت به افرادی بی‌هویت و به‌شدت وابسته تبدیل می‌شوند که همۀ بار زنده‌گی‌شان روی دوش همسرشان خواهد بود.
گاهی این‌طور به نظر می‌رسد که دخترهای سر به زیر و حرف گوش‌کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آن‌ها بعد از مدتی بی‌نهایت کسل‌کننده می‌شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصیِ خودشان نیز هستند، برای همه جذاب‌ترند.

۷ـ دخترهای غُرغُرو
این آخرین مورد است، اما بیشتر از تمام مواردی که تا این‌جا خواندید، آدم‌ها را از شما فراری می‌دهد. واقعاً چه کسی دلش می‌خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوشش وزوز کند، آن‌هم از نوع غرغر؟!
از نزدیک‌ترین مردی که دمِ دست‌تان است، سوال کنید چه چیز بیشتر از همه اعصابش را به‌هم می‌ریزد، او به شما خواهد گفت که یک آدمِ غرغرو!
غرغروها انرژی آدم را تحلیل می‌برند و واقعاً روی اعصاب راه می‌روند و متأسفانه خودشان هم متوجه نمی‌شوند که چه‌قدر این کارشان بیهوده است.
وقتی مدام غرغر می‌کنید، دیگر کسی به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد و محتوای حرف‌های‌تان را نمی‌فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته‌اید به هدف‌تان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید، فقط برای این بوده که از دست‌تان خلاص شود و شما را از سر وا کند، نه هیچ چیز دیگری!
البته که شما حق دارید خواسته‌های‌تان را از دیگران بخواهید یا شکایت‌های‌تان را مطرح کنید، اما چه‌طور است یک شیوۀ موثرتر و جذاب‌تر برای این منظور پیدا کنید؟… شاید هم خواسته‌های‌تان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمینم اصلاً دوست ندارید کسی در دلش به شما بد و بیراه بگوید.
منبع:
www.persianpersia.com/lifestyle

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.