تلفات مرگبار قیام‌کننده‌گان غزنی

- ۰۲ میزان ۱۳۹۱

مرکز اصلی قیام کننده‍‌گان مردمی در ولسوالی اندر غزنی، به دست طالبان افتاد. درگیری شدیدی حوالی چهار صبح روز گذشته بین قیام کننده‌گان مردمی و طالبان رخ داد که ساعت‌ها ادامه یافت.
فیض الله فیضان هماهنگ‌کنندۀ قیام کننده‌گان مردمی به بست‌باستان گفت که در نتیجۀ این حملۀ طالبان چهار قیام‌کنندۀ مردمی مشمول دو فرمانده آنان، کشته شدند.
او افزود که آن‌ها به دلیل نداشتن سلاح و مهمات لازم، مرکز اصلی‌شان در ا در منطقۀ کنسه از دست دادند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز می‌گوید که آن‌ها در این حمله چهار نفر از افراد این گروه مشمول دو فرمانده‌شان را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی ساختند.
او ادعا دارد که آن‌ها سه مرکز قیام کننده‌گان مردمی را در گنده هیر، صاحب خان و کنسه به دست گرفتند.
وی افزود که مقداری سلاح و مهمات و تجهیزات نیز از این گروه به دست طالبان افتاده است.
اما موسی خان اکبرزاده والی غزنی می‌گوید که در نتیجۀ این درگیری هیچ مرکز قیام کننده‌گان به دست طالبان نیفتاده و تمام مراکز قیام کننده‌گان از سوی خود قیام کننده‌گان اداره می‌شوند.
وی افزود که صبح روز طالبان یک حملۀ تهاجمی بالای قیام کننده‌گان مردمی داشتند که درگیری چندین ساعته با هم داشتند و در نتیجه چهار قیام‌کننده کشته شد و به طالبان هم تلفات سنگینی وارد شد که هنوز تلفات دقیقش معلوم نیست.
حاجی هیبت الله معروف به هیبت خان از فرماندهان قیام کننده‌گان مردمی گفت که در نتیجۀ این درگیری بیست نفر از طالبان کشته شده که بین این افراد شش طالب پاکستانی نیز شامل است.
وی افزود که طالبان جسد هشت طالب را از منطقه بردند و جسد دوازده طالب دیگر نیز در منطقه باقی مانده است.
گفتنی است که از آغاز قیام های مردمی این سخت‌ترین درگیری بین آنان و طالبان بود که تلفات زیادی به آنان نیز وارد ساخته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.