آلن با کیانی خداحافظی کرد تغییر جامعۀ افغانستان فرایندی طولانی‌مدت است

- ۲۰ دلو ۱۳۹۱

رییس ارتش پاکستان در دیدار با جان آلن که در آخرین روزهای تصدی مقام فرماندهی نیروهای خارجی در افغانستان قرار دارد، تاکید کرد که در جنگ ضد ترور اقدامات بیشتری باید انجام شود.
نیروی ایساف در افغانستان در بیانیه‌یی پس از نشست جنرال اشفق پرویز کیانی، رییس ارتش پاکستان با جنرال جان آلن، فرمانده در حال کناره‌گیری نیروهای ایساف عنوان داشت: این دو مقام ضمن تاکید بر اینکه اقدامات بیشتری می‌بایست در جنگ علیه تروریسم انجام شود نسبت به پیشرفتی که تا به امروز حاصل شده اظهار رضایت کردند.
این دیدار به منظور خداحافظی جنرال جان آلن به عنوان فرمانده نیروهای ایساف در افغانستان با جنرال اشفق پرویز کیانی انجام شد.
جنرال جان آلن پس از اتمام دوره تصدی خود در افغانستان این کشور را ترک کرد. در این نشست در مقر ارتش پاکستان در شهر راولپندی همچنین جنرال جوزف اف. دانفورد، فرمانده جدید ایساف در افغانستان نیز حضور دارد.
در این نشست مسایل مربوط به صلح و ثبات در منطقه و تقویت روابط فرامرزی مورد بحث قرار گرفت.
ایساف این نشست را به عنوان یکی از آخرین تلاش‌ها در راستای سلسله تعاملات منظم به هدف تقویت روابط نظامی بین ایساف و پاکستان و همین طور تقویت امنیت در منطقه توصیف کرد.
همچنین واحد روابط عمومی ارتش پاکستان در خصوص این نشست بیانیه‌یی صادر نکرد.
رهبران پاکستان به ویژه مقامات ارتش این کشور همواره نسبت به توسعه همیشگی امریکا برای انجام اقدامات بیشتر از سوی پاکستان اظهار نارضایتی کرده‌اند اما با وجود این نشست روز پنجشنبه یکی از موقعیت‌هایی بود که در آن رییس ارتش پاکستان خود تایید کرد که تلاش‌های ضد تروریستی باید توسعه پیدا کند.
در گذشته رهبران پاکستان در پاسخ به تقاضای امریکا برای انجام اقدامات بیشتر عنوان می‌کردند که به جای آن امریکا باید در جنگ در افغانستان تلاش بیشتری انجام دهد.
در عین حال دو طرف ارتقای همکاری میان ایساف و ارتش پاکستان را در سال گذشته پس از کشته شدن چندین سرباز پاکستانی در حمله هوایی نیروهای امریکایی که روابط دو طرف را به پایین‌ترین حد خود رسانده بود، تحسین نکردند.
جنرال جان آلن در مصاحبه‌یی پیش از خروج از افغانستان گفت: تغییر جامعه افغانستان ممکن است یک فرآیند طولانی مدت طی چند دهه باشد، اما امور رو به بهبودی است.
وی خاطرنشان ساخت: بگذارید در خصوص این مساله تصریح کنم که هیچ چیز در جامعه افغانستان پس از جنگ تضمین شده نیست اما من فکر می‌کنم که نشانه‌ها حاکی از آن هستند که تا آنجا که من اطلاع دارم ما در مسیری درست قرار داریم. آنچه که شما و مردم باید درک کنید این است که برخی از این اصلاحات نیاز به زمانی بسیاری طولانی دارند. در محیطی که به سبب حملات مختلف و جنگ‌های داخلی و یا طالبان حقوق بشر از هم پاشیده است ایجاد مجدد آن گونه تمایل به حقوق بشر که ما در جوامع غربی انتظار داریم به آسانی میسر نخواهد شد.
وی افزود: هیچ چیز در این کشور بدون امنیت رخ نخواهد داد و امنیت در هر روز توسط نیروهای امنیت ملی افغانستان تامین می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.