گزارشگر:19 میزان 1393 - ۱۸ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3   مسوولان دیده‌بان شفافیت افغانستان از کشورهای کمک کننده بین‌المللی به افغانستان می‌خواهند که هماهنگی داشته باشند.
سید اکرم افضلی، رییس اجرایی این نهاد در یک نشست خبری گفت: « کشورهای مساعدت کننده به افغانستان که تعدادشان به ۶۷ کشور و نهادهای کمک کننده می رسد وعده سپرده بود که تا پایان سال ۲۰۱۵ معیارهای بین المللی را در خصوص کمک و مساعدت به افغانستان، عملی می سازند؛ اما عملی ساختن آن معیارها در وضعیت فعلی دشوار است».
او گفت که بیشترین شفافیت در کمک های سازمان ملل متحد اداره (undp) بوده که تاکنون۹۰ درصد امتیاز را از آن خود کرده است.
آقای افضلی اظهارداشت: کشورهای مانند چین، قبرس و یونان از جمله کشورهای می باشند که کمک هایشان شفاف نبوده و پایین تر از ۵۰ درصد امتیاز را بدست آورده است.
او از کشورهای کمک کننده خواست که در خصوص کمک های شان به افغانستان باید اصل شفافیت را در نظر گرفته و از کمک های شان به مردم افغانستان اطلاع بدهند تا ملت افغانستان از مصرف کمک ها به شکل درست و لازمش اطمینان حاصل نمایند.
آقای افضلی همچنین از حکومت جدید نیز خواست که ظرفیت‌های لازم را باید در خصوص مصرف کمک‌های کشورهای مساعد کننده روی دست گیرند و میزان شفافیت در سطح کشور علنی باشد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که چندی قبل ایالات متحده امریکا یا سیگار از غیر شفاف بودن مصرف کمک‌ها خصوصاً در معاش نیروهای پولیس اظهارنگرانی کرده بود.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.