یک آلمانی اختطاف شده در پاکستان در افغانستان آزاد شد

گزارشگر:20 میزان 1393 - ۱۹ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3یک شهروند آلمان که در پاکستان به گروگان گرفته شده بود، پس از دو نیم سال در افغانستان آزاد شد. او برای سازمان‌های امدادی و انکشافی فعالیت می‌کرد. به گزارش روزنامه‌های آلمانی، وزارت خارجه آلمان این خبر را تایید کرده است.
روزنامه «بیلد» گزارش داده است که گروهی از سربازان نخبه آلمانی یک کارمند سازمان امداد به گرسنگان در جهان را بعد از بیش از دو سال اسارت آزاد کردند.
روزنامه بیلد در شماره روز شنبه (۱۱ اکتوبر/ ۱۹ میزان ۱۳۹۳) نوشته است که این مرد ۵۹ ساله، بیرند ام نام دارد و در سال ۲۰۱۲ توسط اسلامگرایان افراطی در پاکستان ربوده شده بود. وزارت خارجه آلمان به خبرگزاری «ای.پی.دی» تایید کرده است که یک تبعه آلمان از بند رها شده است.
تحت مواظبت حکومت فدرال
تحویلدهی این گروگان آلمانی در کابل صورت گرفته و براساس اطلاعات وزارت خارجه، بعد از رهایی اش «تحت مواظبت حکومت فدرال» قرار دارد. یک سخنگوی وزارت خارجه گفته است: «با توجه به شرایط موجود وضع این مرد خوب است، اما از نظر روانی نیاز به حمایت دارد». وی اضافه کرده که در آزادی این گروگان آلمانی «شرکای خارجی» نیز کمک کرده اند.
فعالیت در چهل کشور
سازمان کمک به گرسنگان در جهان که مقرش در شهر بن آلمان است در چهل کشور مختلف جهان فعالیت دارد. روزنامه بیلد در گزارش اش نوشته است که گروهی از نیروهای «کماندوی ویژه» آلمانی برای تحویل دهی این گروگان آلمانی از مدت زمانی به این سو در کابل مستقر بودند؛ اما هیچ اقدام خشونت آمیزی برای آزادی گروگان از دست ربایندگان برنامه ریزی نشده بود. همچنان گفته می شود که برای آزادی این امدادرسان آلمانی هیچ پاداشی به گروگان گیران داده نشده است.
دو نیم سال گروگان
این تبعه آلمانی که برای سازمان کمک به گرسنگان جهان کار می کند، همراه با یک همکار ایتالیایی اش از خانه ای در شهر «ملتان» در ایالت پنجاب پاکستان ربوده شدند. هنوز اطلاعاتی در مورد گروگان ایتالیایی در دست نیست.
این دو شهروند اروپایی ابتدا در منطقه ای تحت کنترول افراط گرایان از سوی طالبان پاکستانی ربوده شده و سپس به گروه هایی که با گروه تروریستی «القاعده» ارتباط دارند، سپرده شدند. براساس گزارش رسانه ها، برنامه های امدادرسانی سازمان های کمکی آلمان پس از سیلاب شدید رودخانه سند در سال ۲۰۱۰ آغاز گردید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.