هشدار گروه بین‌المللی بحران به دولت وحدت ملی افغانستان: برای جلوگیری از قرارگرفتن نهادهای مالی در فهرست سیاه بانک‌های آسیایی دست به کار شوید

گزارشگر:26 میزان 1393 - ۲۵ میزان ۱۳۹۳

گروه بین‌المللی بحران هشدار داد اگر دولت جدید افغانستان برای برون‌رفت از بحران اقتصاد چاره‌جویی نکند، این کشور با مشکلات مالی بزرگی مواجه خواهد شد.
گروه بین‌المللی بحران در تازه‌ترین گزارش خود، اعلام کرد: دولت جدید افغانستان با بحران اقتصادی بزرگی مواجه است و اگر برای رفع این مشکل تدابیر مناسب و عملی اتخاذ نشود، بیم تقویت روحیه‌ مخالفان مسلح وجود دارد.
در اعلامیه گروه بین‌المللی بحران آمده است: اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت این کشور هرچند با تشکیل دولت وحدت ملی ثبات را برای انتقال قدرت به وجود آوردند اما با وجود تشکیل این حکومت احتمال تنش‌های گروهی وجود دارد که می‌تواند برنامه اصلاحات را در معرض خطر قرار دهد.
این گروه به دولت وحدت ملی توصیه کرده در هفته‌های آتی برای جلوگیری از قرار گرفتن اسامی نهادهای مالی افغانستان در فهرست سیاه بانک‌های آسیایی دست به کار شده و همچنین اطمینان نهادهای کمک‌کننده در اجلاس توکیو را برای همکاری با افغانستان جلب کند.
گروه بین‌المللی بحران از دولت جدید افغانستان خواسته تا کشورهای خارجی را متقاعد نماید میلیاردها دالر برای برآورده شدن نیاز نیروهای نظامی افغانستان به این کشور کمک کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.