دیدار خبرنگاران افغانستان از روسیه

گزارشگر:27 میزان 1393 - ۲۶ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3گروهی از مسوولان نهادهای خبرنگاری؛ رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان از آژانس خبری ریا نووستی و شبکه تلویزیونی روسیه امروز (RT) که از جمله رسانه‌های بزرگ روسیه هستند در مسکو و برخی از رسانه‌های جمهوری تاتارستان در شهر کازان بازدید کردند.
این خبرنگاران با رییس ادارۀ کنترول مواد مخدر روسیه نیز دیدار کرده و قرار است در روزهای باقی مانده از این سفر با شماری از مقامات دیگر روسی نیز دیدار داشته باشند.
این خبرنگاران افغانستانی در یک برنامه رسمی به منظور بازدید از شماری از رسانه‌های روسیه و تبادل تجارب، ره‌سپار این کشور شده اند.
این سفر از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان و بنا به دعوت مرکز مطالعات افغانستان معاصر مستقر در مسکو، و پشتیبانی آژانس خبری ریانووستی، بنیاد حمایت از دیپلماسی مردمی و گروه رسانه‌یی تات جمهوری تاتارستان راه اندازی شده است و یک هفته ادامه خواهد یافت.
دیدن برخی از مکان‌های تاریخی مسکو و شهر کازان نیز در برنامه این هیأت ۱۱ نفری گنجانده شده است.
در این سفر فهیم دشتی رییس اجراییه‌یی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، نظری پریانی مدیر مسوول روزنامه ماندگار، دانش کروخیل رییس آژانس خبری پژواک، مجیب خلوتگر رییس اجراییه‌یی نی، خیرالله آزاد، صدیق خلیق، نجیب پیکان، نجیب امیری، جواد محسنی وخلیل مینوی حضور دارند.
برنامه سفر خبرنگاران و فعالان رسانه‌یی افغانستان به روسیه سه سال پیش آغاز شد و این سومین دور آن است که صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.