برنامۀ مشترک چین و امریکا برای آموزش دیپلمات‌های افغانستان

گزارشگر:30 میزان 1393 - ۲۹ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3گروهی از سیاستمداران جوان افغانی، دوره آموزشی دو هفته‌یی را به عنوان بخشی از برنامه مشترک امریکا و آسیا در واشنگتن آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری آسیا، این سومین سالی است که چین و امریکا برای آموزش دیپلمات‌های جوان افغانی با یکدیگر همکاری می‌کنند. جوانان افغانی به منظور بهبود آموزه‌های سیاسی، ارتباطات و مهارت‌های مدیریتی از هر دو کشور بازدید می‌کنند.
این گروه که در برنامه آموزشی دو هفته‌یی ماه می در پکن نیز شرکت کرده بودند، بیشتر درباره سیاست امریکا در قبال افغانستان، روابط چین – امریکا و چگونگی ساختار سیاست خارجی در امریکا آموزش می‌بینند.
در همین حال دن فلدمن، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان در این باره گفت: خوشحالم که امریکا و چین به این نتیجه رسیده‌اند که از حاکمیت افغانستان و پیشرفت‌های اقتصادی این کشور حمایت کنند.
از سوی دیگر، یکی از مقام‌های سفارت چین در امریکا با اشاره به توافق سران دو کشور چین و امریکا در روابط دوجانبه اظهار کرد، این برنامه مشترک نمونه مناسبی برای نشان دادن چگونگی روابط چین و امریکا در همکاری با کشورهایی چون افغانستان است.
دیپلمات‌های افغانی در اقامت دو هفته‌یی خود همچنین قرار است از سفارتخانه‌های چین و افغانستان در واشنگتن بازدید و با دیپلمات‌ها و متخصصان متعددی از اندیشکده‌های مختلف دیدار کنند. آنها همچنین از سازمان ملل و کنسولگری افغانستان در نیویارک بازدید می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.