روزه جراحی بدون چاقو

گزارشگر:نویسنده: بیجاده - ۰۳ جوزا ۱۳۹۸

بخش ششـم و پایانی/

mandegarنمونه‌هایی از روزه‌درمانی
۱. در سال ۱۹۶۱ ولادیمیر بشکنتسو فیزیک‌دانِ جوانِ مسکویی در تعقیب فلجی که عارضش شده بود، ۴۵روز روزه گرفت و بهبود یافت و جریان توسط یکی از جراید مسکو منتشر و در مطبوعات جهان منعکس گردید.
۲. پرفسور«الکسی سورین» دانشمند یوگسلاوی کتابِ معروفی در فواید بهداشتی و طبی روزه دارد. ایشان توانسته است موی‌های سفیدِ خود را با روزه سیاه کند.
(این دو نمونه قطره‌یی از دریا بودند؛ علاقه‌مندان برای اطلاعِ بیشتر به کتاب «روزه می‌تواند زنده‌گی‌ات را نجات دهد» مراجعه کنند.)

آیا می‌توان به‌وسیلۀ روزه سالم شد؟
اگر منظور از سالم‌شدن این باشد که شخص هیچ‌گونه فکر و نگرانی دربارۀ اوضاع تن‌درستی خود در آینده نداشته باشد و هرچه را که دلش می‌خواهد بخورد و هر عادتِ مضر را دوباره انجام دهد؛ چنین معجزه‌یی در طبیعت وجود ندارد. مسلماً تا وقتی‌که علتِ بیماری از بین نرود، سلامتی به وجود نخواهد آمد. برای حفظ سلامتی تمامی عواملی که باعث بیماری شده‌اند، باید شناسایی و از میان برداشته شوند و از زنده‌گی روزمره حذف گردند. علت‌های یک بیماری، عاداتِ بیمارکننده‌یی‌ست که وقتی شخص دوباره به سراغ آن‌ها رفت مجدداً بیمارش می‌کند. وقتی یک بیمار روزه گرفت و سالم شد، اگر دوباره به سراغ عاداتِ مضرِ خود برود، معلوم است که دوباره بیمار می‌شود.
هیچ‌کس در اثر روزه گرفتن سلامتی تضمین شده‌یی را پیدا نخواهد کرد. برای سلامتی، نظم و انضباط و خود کنترل نمودن و بر خود مسلط شدن لازم است. اگر کسی حدِ خود را شناخت و به همان اندازه غذا خورد و از آن حد عدول ننمود، سالم می‌ماند. اگر کسی سراغ الکول و سیگار رفت و دیر خوابید و در اتاق‌های بدون هوا زنده‌گی کرد و از نوشابه‌هایی که به مواد سمی کیمیایی آغشته شده‌اند استفاده نمود و بیشتر از حد کار کرد و عادات مضرِ خود را از سر گرفت، نباید انتظار داشته باشد که بیمار نشود.

آیا روزه موجب زخم معده می‌شود؟
اولاً: آمار نشان می‌دهد ملت‌هایی که روزه نمی‌گیرند، بیشتر از ملت‌هایی که روزه می‌گیرند مبتلا به زخم معده هستند. اگر وضعیت برعکس بود، شاید قبول می‌کردیم که روزه موجب زخم معده می‌شود. ثانیاً: در کنگرۀ جهانی امراض معدوی که در سپتمبر ۱۹۶۶ در توکیو تشکیل شد، علل و عوامل ایجاد کنندۀ این بیماری مورد بررسی قرار گرفت و نماینده‌گان شرکت‌کننده هریک علل و موجباتی که از حاصل بررسی‌های محافل پزشکی و بهداشتی کشور خود نتیجه گرفته شده است را در اختیار کنگره قرار داد. در این گزارش‌ها بیش از همه دخانیات، خوردن مقدار زیادی غذای گرم، آشامیدن بیش از اندازۀ آب، عادات مداوم به محرک عصبی از قبیل قهوه و ادویه، افراط در صرف اغذیۀ شور و ترش و استعمال مشروبات الکولی، از جمله عواملِ موثر در موجبات بیماری زخم معده به شمار آمده است. بنابراین نمی‌توان روزه را مهم‌ترین عامل زخم معده یا اثناعشر و یا هر بیماری دیگر دانست.

منابع:
myisfahan.com
pazhoheshkade.ir
kanoonetaha.ir
گرفته شده از: www.bijade.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.