ویژه‌گیِ یـک مرد واقعی بـرای ازدواج

گزارشگر:30 میزان 1393 - ۲۹ میزان ۱۳۹۳

بخش دوم و پایانی

mnandegar-3۱۶ـ مرد واقعی، خوش‌استایل و خوش‌تیپ است
به ظاهر خود می‌بالد و مردم هم برای آن به او احترام می‌گذارند. او می‌داند چه‌طور باید مثل یک مرد لباس بپوشد.
۱۷ـ مرد واقعی می‌داند کیست، ارزش‌هایش بر زنده‌گی او حکومت می‌کنند
هیچ‌وقت از ارزش‌های خود سرپیچی نمی‌کند و تا لحظۀ آخر برای آن‌ها می‌ایستد. حتا اگر در ایستاده‌گی برای ارزش‌هایش تنها باشد، تا آخرین توان خود می‌جنگد.
۱۸ـ مرد واقعی می‌داند با خانم‌ها چه‌طور باید رفتار کند
او به زن‌ها احترام می‌گذارد و در هر موقعیتی به همسر خود کمک می‌کند. به او کمک می‌کند به آرزوهایش برسد.
۱۹ـ مرد واقعی برای خُشنود کردن همۀ آدم‌ها خود را به زحمت نمی‌اندازد، چون می‌داند این کار غیرممکن است
هیچ‌وقت نمی‌گذارد زنی زنده‌گی او را اداره کند. او مرد خودش است. با این‌که زمینی که زنش روی آن راه رفته را می‌بوسد؛ اما می‌داند چه‌طور نباید اجازه دهد او از حد خود تجاوز کند. هیچ‌وقت نمی‌تواند با یک زنِ حسود یا کنترل‌کننده در ارتباط باشد.
۲۰ـ مرد واقعی مرد ارزش‌هاست
انشتین می‌گوید «سعی نکنید مرد موفقیت‌ها باشید، سعی کنید مرد ارزش‌ها باشید.» انشتین می‌دانست که اگر برای دیگران ارزشمند باشید، در واقع به موفقیت رسیده‌اید. مرد واقعی، مرد ارزش و ارزش‌هاست. او با بودن کنار دیگران، به بهبود زنده‌گی آن‌ها کمک می‌کند.
۲۱ـ مرد واقعی به دیگران کمک می‌کند، او بخشنده و سخاوتمند است
او هدفِ خود را دارد اما می‌داند که زنده‌گی فقط موفقیت نیست، بلکه حک شدن در ذهنِ دیگران است. می‌داند که این کار فقط از طریق کمک به دیگران برای رسیدن به آرزوهای‌شان امکان‌پذیر است.
۲۲ـ مرد واقعی یک رهبر است
او به مردم نمی‌گوید چه‌طور زنده‌گی کنند، اما طوری زنده‌گی می‌کند که دیگران از او درس بگیرند.
۲۳ـ مردان واقعی در طول تاریخ، موقعیت‌هایی که دیگران به عنوان شکست به آن می‌نگریستند را فرصتی برای موفقیت می‌دیدند
مرد واقعی ممکن است شکست بخورد، اما شکست برای او آخر راه نیست. او شکست را بخشی ضروری از تجربه می‌داند و می‌داند که شکست باعث می‌شود چیزهایی را امتحان کند که دیگران از آن دوری می‌کنند و باعث می‌شود وقتی دیگران از ادامۀ راه دست می‌کشند، او تلاشش را بیشتر کند.
۲۴ـ مرد واقعی لجوج و کله‌شق است
وقتی کاری را شروع می‌کند که به آن عشق می‌ورزد، هیچ‌کس نمی‌تواند او را عقب بکشد و تا آخر در آن خواهد ماند. هم‌چنین روشن‌فکر است و دوست دارد حرف‌ها و نظراتِ دیگران را بشنود. چون می‌داند که کله‌شق است و ممکن است اشتباه کند، همیشه از نظرات کسانی که فکر می‌کند از او بهتر هستند، درس می‌گیرد.
۲۵ـ مرد واقعی هیچ تلاشی نمی‌کند که مرد واقعی باشد
این همان جایی است که خیلی‌ها شکست می‌خورند. او به زنده‌گی علاقه‌مند است. مجذوب دنیای اطرافِ خودش است و دوست دارد بهترین مردی باشد که می‌تواند. ذاتاً مراقبِ دیگران است. با عشق، سخت تلاش می‌کند. زنده‌گی را دوست دارد و با فرصت‌هایی که هر روز ممکن است در اختیارش قرار گیرد، هیجان‌زده می‌شود. همۀ این خصوصیات به طور طبیعی در او وجود دارند. او که جنگنده‌یی کنجکاو، مهربان و شجاع است، همه را مثل رهبری پُرقدرت دنبالِ خود می‌کشاند.

منبع: پرشین‌پرشیا

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.