انفجار ماین کنار جاده‌یی در قندهار ۹ کشته و زخمی برجا گذاشت

- ۰۴ عقرب ۱۳۹۳

mnandegar-3مقام‌های امنیتی ولایت قندهار در جنوب کشور می‌گویند که بر اثر انفجار ماین کنار جاده در این ولایت، ۹ غیر نظامی کشته و زخمی شدند.
به گفتۀ مقام‌ها، این رویداد حوالی ساعت ۱۲ روز گذشته، در منطقه موسوم به کاریز ماما از مربوطات ولسوالی میوند ولایت قندهار رخ داده است.
ضیا درانی، سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت قندهار با تأیید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت که این انفجار زمانی رخ‌داد که موتر حامل غیر نظامیان در منطقه مذکور با ماین کنار جاده برخورد کرد.
به گفته او، در این انفجار، دو تن از سرنشیان این موتر کشته و شش نفر دیگر شان زخمی شدند.
سخنگوی فرماندهی امنیه قندهار تأکید کرد که تمامی کشته و زخمی‌های این رویداد غیر نظامیان هستند.
گفته شده که زخمی‌های این رویداد به شفاخانه انتقال داده شده و وضعیت صحی شان خوب گزارش شده است.
تا اکنون فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته اما سخنگوی فرماندهی امنیه قندهار می‌گوید که ماین‌های کنار جاده در این ولایت از سوی مخالفان مسلح دولت کارگذاری می‌شود.
سخنگوی فرماندهی امنیه قندهار می‌گوید که در یک رویداد دیگر، در نتیجه انفجار ماین کنار جاده یک غیر نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
به گفته ضیا درانی، موتر سایکل حامل غیر نظامیان روز گذشته، در منطقه موسوم به منگ از مربوطات ولسوالی میوند قندهار، با ماین کنار جاده برخورد کرد.
او گفت که در این رویداد، یک غیر نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

انفجار در ولایت میدان وردک
در عین حال، مقام‌های محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند که مدیر مالی اداره آمادهگی برای حالت اضطرار این ولایت صبح دیروز یکشنبه، در انفجار ماین کشته شد.
به گفته مقام‌ها، این ماین در دفتر اداره حالت اضطرار میدان وردک جاسازی شده بود.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی میدان وردک در گفت‌گو با خبرگزاری بخدی وقوع این رویداد را تائید کرد و گفت: «حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز یکشنبه، ماین جاسازی شده در نزدیکی ساختمان اداره آمادگی برای حالت اضطرار انفجار کرد که در نتیجه مدیر مالی و اداری این اداره کشته شد».
او می‌گوید که مدیر مالی این اداره زمانی که می‌خواست داخل دفتر کاری اش شود ماین جاسازی شده انفجار کرد.
آقای خوگیانی گفت که این ماین از سوی مخالفان مسلح دولت به شکل ماهرانه در نزدیکی اداره آمادگی برای حالت اضطرار جاسازی شده بود.
گفته شده که در این رویداد به افراد و یا کارمندان دیگر آسیبی نرسیده است.
تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.