داکتر عبدالله: گفت‎وگوهای صلح نباید در پشت‎ درهای بسته انجام شود

گزارشگر:5 عقرب 1393 - ۰۴ عقرب ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی گفته است که روند صلح در کشور باید شفاف باشد و این عملیه نباید پشت درهای بسته انجام شود.
آقای عبدالله که روز گذشته در جمع شماری از بانوان کارکن دولت و شورای زنان ایتلاف ملی صحبت می‎کرد، گفت که به هیچ صورت اجازه نمی‎دهد حقوق زنان پای‎مال شود.
رییس اجراییۀ در ادامۀ صحبت‌هایش گفت: mnandegar-3زنان افغانستان رنج زیادی کشیده‌اند و در تمام مبازرات آزادی‌خواهانه دوشادوش برادران خویش سهم گرفته اند که یکی از نمونه‌هایش انتخابات افغانستان است. داکتر عبدالله دریافت جایزۀ صلح را برای خانم پرلیکا یک موفقیت بزرگ و نمونه‌یی از پیروزهای زنان افغانستان خواند. رییس اجرایی در ادامۀ صحبت‌هایش افزود: قدم‌های خوبی در راه ترقی و پیشرفت زنان برداشته شده است ولی برای رسیدن به آرمان‌های کامل زنان کشور نیازمند برداشتن گام‌های بیشتری هستیم.
رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان در ادامۀ صحبت‌هایش افزود: حکومت وحدت ملی فرصتی خوبی برای مشارکت زنان کشور در ساختار حکومت است و اشتراک زنان را در حکومت یک از نیازهای جامعه خواند و در راستای نقش مثبت زنان خواهان اقدامات جدی شد. رییس اجرایی افزود گرچه در قسمت دسترسی به خدمات صحی پیشرفت‌های صورت گرفته است، ولی کمبود خدمات در مناطق دور دست هنوز هم وجود دارد و این مشاکل باید به زودی حل گردد.
رییس اجرایی با تأکید به حضور زنان در اقتصاد و بخش خصوصی بر زمینه‌سازی و فراهم‌آوری سهولت‌های لازم در این بخش تاکید نمود تا نتیجۀ خوبی به دست آید و اقتصاد کشور نیز در کل رشد نماید. رییس اجرایی به رشد و تقویه صنایع دستی به عنوان یکی از اقدامات عاجل حکومت در این بخش اشاره نمود.
رییس اجرایی تأکید کرد که زنان باید در سطح تصمیم‌گیری حضور داشته باشند و وعده سپرد که تعهدات انتخاباتی‌اش را در قسمت زنان به ویژه در بخش اصلاح قوانین عملی سازد.
داکتر عبدالله عبدالله در در ادامه صحبت‌هایش افزود: صلح را ضرورت اساسی کشور می‌دانیم و حضور زنان در روند صلح حیاتی است چون بیشترین آسیب را زنان در دوران جنگ متحمل شده اند. در هیچ عملیه صلحی حقوق اساسی شهروندان سلب نخواهد شد. روند صلح باید شفاف باشد و این عملیه نباید پشت درهای بسته انجام شود. رییس اجرایی برای زنان کشور گفت: به شما اطمینان می‌دهم که هیچ وقت اجازه نمی‌دهم حقوق شما پامال گردد. به حمایت شما ضرورت داریم و هدف این حکومت صلح و ثبات در کشور و بهبود وضع زنده‌گی مردم این کشور است. رییس اجرایی دولت وحدت ملی با اشاره با ضررهای اعتیاد به مواد مخدر و رشد قابل ملاحظه معتادین زن در کشور، از زنان کشور خواست در پهلوی اقدامات دولت مسوولیت‌های شهروندی خویش را در این راستا درک نمایند و با حکومت مسوولانه در مبارزه با اعتیاد همکاری نمایند.
حسن بانو غضنفر سرپرست وزارت امور زنان در این نشست تشکیل حکومت وحدت ملی را یک دست‌آور بزرگ تاریخی خواند.
او گفت: زنان افغانستان از حکومت وحدت ملی پشتیبانی می‌نمایند و خواست ما از حکومت تقویت نقش زنان در حکومت و تمام قضایای کشور است. خانم غضنفر در ادامه صحبت‌هایش افزود: زنان افغانستان امیداورند سهم بیشتری در حکومت داشته باشند و به نگرانی‌های آنان در سطوح مختلف رسیده‌گی جدی صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.