شورای ملی: عامـلان ترور شـهید کـاظمی افـشا شـوند

گزارشگر:18 عقرب 1393 - ۱۷ عقرب ۱۳۹۳

رییس مجلس نماینده‏گان در مراسم سالروز شهادت سیدمصطفی کاظمی و پنج عضو دیگر مجلس اظهار داشت، شخصیت و نحوۀ شهادت کاظمی نقطه عطفی در تاریخ پارلمان کشور است.
اعضای شورای ملی روز شنبه با فرا رسیدن سالروز شهادت سیدمصطفی کاظمی، وزیر تجارت و رییس کمیسیون اقتصاد مجلس و ۵ عضو دیگر پارلمان، روز شنبه مراسمی را برگزار می‌کنند.mnandegar-3
عبدالرئوف ابراهیمی رییس پارلمان که یکی از سخنرانان در این مراسم بود، کاظمی را شخصی وطن‎دوست و خادم ملت دانست و تأکید کرد، وی در راستای انجام وظایف پارلمانی خود شخصی کم‎نظیر بوده است.
ابراهیمی افزود: کاظمی در پارلمان خود را نماینده یک ولایت ندانسته و به تمام مشکلات ولایت‎های این کشور رسیده‌گی می‌کرد.
به باور وی، در شهادت جانگداز کاظمی یک قوم و مذهب تحت تأثیر قرار نگرفت، بلکه تمام افغان‎ها از غم وی متأثر شده و خادم خود را از دست دادند.
سیدمصطفی کاظمی در ۱۵ عقرب ماه سال ۱۳۸۶ هجری خورشیدی زمانی که قصد داشت، کارخانه قند ولایت بغلان را افتتاح کند در جمعی از صدها دانشجوی مکتب که به استقبال وی آمده بودند شهید شد.
با گذشت ۷ سال از کشته شدن کاظمی و ۵ عضو دیگر پارلمان، تاکنون پرونده قتل آن‎ها بسته مانده و مشخص نشده است که طرح قتل کاظمی از سوی چه کسانی طرح ریزی و اجرا شده است.
با این حال، عبدالرووف ابراهیمی با شدیدترین الفاظ شهادت کاظمی را محکوم کرد و از دولت جدید این کشور خواست تا عاملان قتل کاظمی را شناسایی و دستگیر کند.
به باور ابراهیمی، دشمنان ملت افغانستان با کشتن نخبگان این کشور همانند کاظمی قصد دارند جلو پیشرفت این کشور را گرفته و دست خدمت کاران واقعی را از خدمت به ملت کوتاه کنند.
فضل‎الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا نیز که در این مراسم صحبت می‌کرد از دولت وحدت ملی افغانستان خواستار افشای عاملان شهادت سید مصطفی کاظمی شد.
مسلمیار در ادامه از استخبارات افغانستان خواست تا عاملان قتل کاظمی را شناسایی کرده و آنان را در محضر مردم به جزای عمل ناجوانمردانه خود برسانند.
رییس مجلس سنا در این مجلس از دولت جدید همچنین خواست که اگر مخالفان مسلح حاضر به مذاکره صلح نمی‎شوند، با قوه قهریه با آنان رفتار شود.
از آغاز کار شورای ملی افغانستان تاکنون ۱۷ عضو این شورا در داخل و خارج افغانستان کشته شده‎اند که تاکنون حتی دلیل حداقل قتل حتی یک نفر از آنان نیز مشخص نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.