وزیر معادن در مجلس سنا: دولت جلـو زورمـندان را بگـیرد

گزارشگر:19 عقرب 1393 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۳

سرپرست وزارت معادن افغانستان در نشست مجلس سنا گفت: علاقه سرمایه‎گذاران به سرمایه‎گذاری در این کشور افزایش یافته است.
محمداکبر بارکزی سرپرست وزارت معادن افغانستان در نشست فراخوان روز یکشنبه مجلس سنا اعلام کرد: علاقه سرمایه‎گذاران بین‎المللی در کشور افزایش یافته است.
بارکزی دلیل افزایش علاقه سرمایه‎گذاران بین المللی را تصویب قانون معادن این کشور دانست و تأکید کرد: mnandegar-3با تصویب این قانون، قراردادهای چندین معدن دیگر مانند معدن جاجی‎گگ به زودی امضا خواهد شد.
وی در ادامه نبود امنیت کافی برای سرمایه‎گذاری در این کشور را بزرگترین چالش فراروی سرمایه‎گذاران بین‎المللی خواند و از اعضای شورای ملی و دولت افغانستان خواستار همکاری در تأمین امنیت مناطقی شد که در آن معادن وجود دارد.
سرپرست وزارت معادن افغانستان در ادامه با اشاره به کار استخراج معادن ذغال سنگ در ولایت‎های شمالی کشور اظهار داشت: اکثر معادن به صورت قانونی و قراردادی استخراج می‎شوند که سبب ایجاد مشکل نشده‎اند.
محمداکبر بارکزی با اشاره به روند کاری کارخانه «سیمان غوری» گفت: ۲ فاز این کارخانه فعال شده و روزانه از یک هزار تا یک هزار و ۳۰۰ تُن سیمان از آن دولت می‎شود و قرار است در آینده نزدیک فاز سوم این کارخانه نیز افتتاح شود.
بارکزی در پایان، زورگویی برخی افراد صاحب نفوذ در استخراج معادن را یک چالش بزرگ دانست و تأکید کرد: دولت باید مقابل این افراد زورگوی صاحب قدرت بایستد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.