توصیۀ حامد کرزی به رهبران سیاسی: در پی اپوزیسیون ساختن نباشید!

گزارشگر:26 عقرب 1393 - ۲۵ عقرب ۱۳۹۳

mnandegar-3حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان گزارش‌ها مبنی بر این‌که وی در تلاش ایجاد یک اپوزیسیون در مقابل حکومت جدید افغانستان است را به شدت رد کرد.
آقای کرزی در یک مصاحبه با رادیو آزادی گفته است که وی کاملاً مخالف ایجاد اپوزیسیون مقابل حکومت جدید می‌باشد؛ زیرا افغانستان به اپوزیسیون نه بلکه به همکاری افغان‌ها نیاز دارد.
وی تصریح نموده است: «نخیر چنین گپی نیست، من نه تنها اینکه اپوزیسیونی را تشکیل نمی‌دهم؛ بلکه مخالف چنین حرکات و اعمال هم می‌باشم. افغانستان به اپوزیسیون نیاز ندارد؛ افغانستان به همکاری و تلاش‌های مشترک افغان‌ها نیاز دارد، تا افغان‌ها در همکاری با هم و با یک صدا افغانستان را به منزل مقصود که همانا صلح و آبادی است برسانند».
رییس جمهور پیشین افغانستان افزوده است: «پس من نه تنها اینکه اپوزیسیونی را ایجاد نمی‌کنم؛ بلکه به دیگران هم توصیه می‌کنم از چنین مسایلی بگذرند و در بدل آن برای آبادی کشور و رسانیدن کشور به هدف، با هم، یکجا کار کنیم».
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که پیش از این گزارش‌های تایید ناشدۀ وجود داشت که رییس جمهور پیشین افغانستان در تلاش است تا با رایزنی با برخی از چهره‌های سرشناس ملی اپوزیسیونی را مقابل حکومت جدید ایجاد نماید.
آقای کرزی در این مصاحبه تاکید نموده است که افغانستان قربانی اهداف امریکا و پاکستان بوده است.
این در حالی است که روز جمعه اشرف غنی در راس یک هیات بلندرتبه در سفر دو روزه عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد.
هدف از این سفر آقای غنی جلب همکاری های پاکستان در پروسه ی صلح خوانده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.