حداقل ۱۰۰۰ نیروی امریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند

گزارشگر:28 عقرب 1393 - ۲۷ عقرب ۱۳۹۳

mnandegar-3امریکا پس از خروج نیروهای خود از افغانستان، هم چنان یک هزار نیروی امنیتی خود را در کشور نگاه می‌دارد.
امریکا قصد دارد، پس از خروج نیروهای خود از افغانستان، هم چنان یک هزار نیروی نظامی خود را به بهانه تأمین امنیت سفارت خود در کابل، در این کشور نگاه دارد.
بنا بر گزارش روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست، جنرال جان کمپل که به نماینده‌گی از امریکا در حال بررسی اوضاع در افغانستان است،‌ هنوز نتیجه تحقیقات خود در مورد زمان مقتضی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را اعلام نکرده اما احتمال دارد که از اوباما تقاضا کند «به دلیل شرایط حساس حاکم بر این کشور» جدول زمان‌بندی خود را تغییر داده و دیرتر اقدام به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نماید.
کمپل اعلام کرده است که امریکا از ماجرای عراق درس گرفته است و در افغانستان جانب احتیاط را بیشتر لحاظ می‌کند.
به گفته این مقام امریکایی وضعیت نیروهای نظامی افغان از مهم‌ترین پارامترهایی است که در شکل‌گیری به تصمیم قطعی امریکا در مورد زمان خروج نیروهای خود از افغانستان دخیل است.
امریکا بر اساس برنامه اولیه قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۴ به طور کامل نیروهایش را از افغانستان خارج کند، اما بر اساس پیمان امنیتی که حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین حاضر به امضای آن نشد، اما در دولت جدید مورد موافقت قرار گرفت، واشنگتن اعلام کرده است که تا پایان ۲۰۱۶ همچنان گروهی از نیروهای خود را در افغانستان نگه می‌دارد. واشنگتن حالا به بهانه ناآرامی‌ها در عراق، قصد دارد خروج نیروها از افغانستان را بار دیگر به تعویق بیاندازد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.