روسیه: امضای توافق‌نامه‎های کابل با امریکا و ناتو جای سؤال ندارد

گزارشگر:1 قوس 1393 - ۳۰ عقرب ۱۳۹۳

شورای امنیت باید حضور ناتو در افغانستان را تایید کند.
ویتالی چورکین، سفیر دایم روسیه در سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد ماموریت جدید سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) که توسط دولت افغانستان تصویب شده است باید از حمایت شورای امنیت نیز برخوردار باشد.
وی گفت حضور نیروهای ناتو در افغانستان بر اساس همکاری‌های بین‌المللی خواهد بود.mnandegar-3
ویتالی چورکین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز پنجشنبه تاکید کرد سازمان پیمان امنیت جمعی بر این باور است که حضور نیروهای ناتو در افغانستان پس از سال ۲۰۱۵ میلادی باید با حمایت قطعنامه شورای امنیت نیز همراه باشد.
چورکین خاطرنشان کرد امضای توافق دو جانبه امنیتی در تاریخ سی ام سپتمبر امسال میان دولت افغانستان و امریکا و همچنین توافق با ناتو در زمینه وضع نیروهای این سازمان در راستای حاکمیت جمهوری اسلامی افغانستان است که این موضوع مورد سوال نیست.
وی گفت انتظار می‌رود از این اسناد در جهت مشارکت در تقویت امنیت در این کشور مورد استفاده قرار گیرد.
چورکین خاطرنشان کرد ماموریت جدیدی که توسط دولت افغانستان تایید شده و از حمایت قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز برخوردار شود، باید در راستای همکاری های بین المللی باشد.
وی افزود نگرانی خاصی در زمینه تهدیدات امنیتی از جمله تماس میان گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش با مخالفان مسلح در افغانستان و همچنین افزایش قاچاق مواد مخدر در این کشور ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از سازمان ملل، ماموریت نیروی بین المللی کمک به تامین امنیت در افغانستان در تاریخ ۳۱ ماه دسمبر به پایان می‌رسد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.